احساسات، رسانه و سیاست
معرفی کتاب احساسات رسانه و سیاست
اثر کارن وال یورگنسن
احساسات بخش جداییناپذیر پیامهای رسانهای هستند که عنصری حیاتی در شکلدهی به روایتهای جمعی ما محسوب شده، چگونگی واکنش به این روایتهای مشترک را تعیین میکنند. این در حالی است که احساسات میتوانند تفرقهافکن و طردکننده نیز باشند. با وجود چنین اهمیتی، آنها عموماً در تحقیقات رسانهای نادیده گرفته میشوند. این کتاب به تحقیق دربارۀ نقش احساسات در سیاست رسانهایشده و موشکافی رابطۀ پیچیده احساسات، سیاست و رسانه میپردازد. معماری واکنشهای عاطفی فیسبوک؛ خشمِ دونالد ترامپ؛ استفاده از روایتگری شخصیشده در هشتگهای فمینیستی توییتر؛ نقش احساسات در روزنامهنگاری برنده جایزه؛ و هواداری سیاسی از جمله موضوعات متنوعی هستند که در این کتاب بررسی شدهاند. مطالعه این کتاب برای دانشپژوهان همۀ رشتههای علومانسانی مهم است، چراکه افقهای جدیدی را برای تفکر و تحقیق دربارۀ احساسات، رسانهها و سیاست میگشاید.
پدیدآورندگان کتاب
کارن وال-یورگنسن
کارن وال-یورگنسن عضو هیئتعلمی دانشگاه کاردیف در بریتانیاست و در حال حاضر پژوهشهایش بر رابطۀ شهروندی، رسانه و احساسات متمرکز است. او اخیراً پژوهشهایی نیز دربارۀ روزنامهنگاری شهروندی و بهویژه همهگیری ویروس کورونا انجام داده است. از او تاکنون کتابهای زیر منتشر شده است:
- احساسات، رسانه و سیاست (انتشارات پالیتی، ۲۰۱۸).
- شهروندی دیجیتال در جامعۀ دادهایشده (انتشارات پالیتی، ۲۰۱۸).
- فجایع و رسانه (پیتر لنگ، ۲۰۱۲).
- روزنامهنگاران و مردم (انتشارات همپتون، ۲۰۰۷).
- شهروندان یا مصرفکنندگان (اوپین یونیورسیتی، ۲۰۰۵).
محسن گودرزی
دکتر محسن گودرزی متولد ۱۳۶۳ اصفهان، دارای کارشناسی ارشد تحقیق در ارتباطات اجتماعی از دانشگاه صداوسیما و دکتری علوم ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبائی است. حوزۀ مطالعاتی وی رسانه و سیاست؛ و رسانه و دین است. کتابهای منتشرشده از محسن گودرزی عبارتند از:
- احساسات، رسانه و سیاست. کارن وال-یورگنسن، ترجمه محسن گودرزی. تهران: نشر لوگوس (۱۴۰۱).
- ارتباطات یک پسارشته (ترجمه/ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۴۰۰)؛
- در خدمت و خیانت رسانههای اجتماعی (تألیف/ آرما، ۱۳۹۹)؛
- جایگاه دین در سینمای دینی پس از انقلاب (تألیف/ نقد فرهنگ، ۱۳۹۸)؛
- رسانه و سیاست در دنیای در حال جهانی شدن (ترجمه/ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۱۳۹۷)؛
- مقدمهای بر بازنمایی رسانهای غرب از شرق (تألیف/ انتشارات آرمان، ۱۳۹۵)؛
ارسال دیدگاه