در نشست مدرسین فقه بازار اتاق های اصناف سراسر استان مازندران مطرح شد

نظام مسائل فقه بازار لازمه ی تحقق حاکمیت ولایی است

رسانه MARADA.IR سخنان حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی " مسئول تعلیم و تربیت بسیج اصناف کشور " در نشست مدرسین فقه بازار اتاق های اصناف سراسر استان مازندران ۴ مهر ماه ۱۴۰۳ در ساری برگزار گردید را منتشر می نماید.

به گزارش دیدبان انقلاب؛ نشست مدرسین فقه بازار اتاق های اصناف سراسر استان مازندران به میزبانی بسیج اصناف شهرستان ساری ۴ مهر ماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات دفتر فرماندهی سپاه ناحیه ساری در حالی با حضور جمعی از مسئولین آموزش فقه بازار بسیج اصناف مازندران برگزار شد که شاهد حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی ” مسئول تعلیم و تربیت بسیج اصناف کشور ” در این نشست تخصصی بودیم.

 

گالری تصاویر این نشست :

 

نشست مدرسین فقه بازار بسیج اصناف استان مازندران / عکس

 

 

ولیّ شناسی، درمان دردهای جامعه امروز ایران اسلامی

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی ” مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج اصناف کشور ” در فضایی تخصصی و مسئله محور با مسئولین فقه بازار شهرستان های استان مازندران به گفتگو پرداخت و با ذکر این نکته که رهبر معظم انقلاب در ایام ماه مبارک رمضان سال های گذشته اصول فقهی مترتب بر بازار را بیان کرده اند که در قالب کتاب به چاپ رسیده، اظهار داشت:  اگر مردم ولی شناس باشند، هم جامعه شهروندی و هم بازاریان نباید  دچار این سطح از چالش های گوناگون باشند.

 

مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به این مطلب که ما در سطح کلان برای احصاء نظام مسائل فقهی بازار و شما برای ایجاد بانک نظام مسائل فقهی استان مازندران باید تلاش کنید، گفت: امروز کسانیکه مسئولیت آموزش فقه بازار را در اتاق های اصناف بر عهده دارند، در حقیقت سفیران حاکمیت ولایی در بازار و فرمانده بازار در امور فقهی محسوب می شوند.

 

نظام مسائل فقهی بازار در راستای حاکمیت نظام ولایی از اهمیت ویژه برخوردار است

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی با تأکید بر اهمیت اشراف مسئولین فقه بازار شهرستان ها بر قانون نظام صنفی، گفت: هر چند قانون نظام صنفی دچار نواقصی است اما هم برای پاسخ به مخاطبی که به ما رجوع می کند و هم در جهت احصاء جامع نظام مسائل فقهی بازار لازم است. نسبت به قانون نظام صنفی مسلط باشید.

 

 

مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به این نکته که باید معاملات مجازی و احکام معاملات مجازی را بدانیم و بپذیریم که اگر مسئله هوشمند سازی اتفاق بی افتد چیزی حدود ۱۳۰ هزار شغل در سال از دست می رود و ما باید برای این اتفاق که در پیش است راهکاری فقهی برای جامعه هدف خود داشته باشیم و واکسن آنرا آماده کنیم، افزود: ما در مسیر استقرار حکومت و نظام ولایی هستیم و وظیفه تربیت افرادی همچون شهید عراقچی با ما می باشد، باید تکلیفمان را جدی بگیریم و تجربیاتمان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم.

 

 

در این نشست علمی و تخصصی، مسائل و دغدغه های بازاریان و تناقضات موجود بین آنچه گفته می شود تا آنچه عمل می شود از جمله مسائل بانکی و مالیاتی، مشاغلی مانند: معاملات املاک، آرایشگری بانوان، بازار طلا و …. مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

بسیج اصناف با آموزش فقه بازار جامعه را در مقابل جنگ اقتصادی واکسینه می کند