در دیدار فرمانده سپاه کربلا با نمایندگان جامعه اصناف و بازاریان مرکز استان مازندران مطرح شد:

بسیج اصناف در خط مقدم مقابله با نا امن سازی بازار

رسانه MARADA از نشست صمیمی سردار دکتر سیاوش مسلمی ” فرمانده سپاه کربلا ” با نمایندگان جامعه اصناف و بازاریان مرکز مازندران که با محوریت هم اندیشی و هم افزایی در جهت رفع مشکلات و دغدغه های این قشر بزرگ و نقش آفرین، دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ برگزار گردید، گزارش می دهد.

به گزارش دیدبان انقلاب؛ در این نشست که با همت و هماهنگی سازمان بسیج اصناف سپاه کربلا مازندران و با محوریت حوزه بسیج اصناف سپاه ناحیه ساری، هیأت رئیسه اتاق اصناف، رؤسای اتحادیه ها و فرماندهان پایگاه های صنفی شهرستان ساری تدارک دیده شده بود، ابتدا نمایندگان سازمان های صنفی مرکز استان دغدغه ها و مطالبات خود را مطرح کردند.

.

 

 

فرمانده سپاه کربلا، سردار دکتر سیاوش مسلمی، با اشاره به موضوعات مطرح شده در این نشست از سوی مسئولان اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف، رو به مدعوین حاضر در نشست اظهار داشت: در بسیاری از مواردی که مردم دچار دغدغه هستند، سهم شما در پاسخ به انتظارات آنها بسیار چشمگیر است و حقیقتاً مردم از شما انتظار بجایی دارند.

 

سردار مسلمی به برخی نا بسامانی هایی که موجب آشفتتگی در بازار شده اشاره کرد و عنوان داشت: این فضای مسمومی که گاهی در بازار مردم را دچار سردرگمی می کند و در امتداد آن سیاه نمایی هایی که نسبت به بازاریان اتفاق می افتد، به واسطه عدم رسیدگی به تخلف هایی است که مسئول رسیدگی به آن تخلف ها مسئولان اتحادیه های صنفی هستند.

 

این مقام ارشد استان مازندران به نقش مؤثر اقشار بازاریان و اصناف در طول تاریخ میهن اسلامی در گذر پیچ و خم ها و گردنه های ملی و انقلابی اشاره کرد و افزود: مسبب حجم گسترده ای از مشکلات امروز بازار، تعدادی بازاری نمای به ظاهر بازاری هستند است که اغلب هیچ مجوزی هم برای کسب و کار ندارند و روزانه بصورت قارچ گونه در صنوف مختلف ظهور و بروز می یابند و با نقش آفرینی مخرب، پیکر بازار و چهره بازاری را مخدوش می کنند.

 

سردار مسلمی در ادامه سخنانش به برخی شیوه هایی که تازه به دوران رسیده های قانون گریز از آن طریق بر چهره بازاریان واقعی خدشه وارد می کنند اشاره کرد و گفت: یکی از تخلف های ساده و پر تکرار که به سادگی قابل رصد و رسیدگی است، فعالیت بدون مجوز در عرصه های مختلف صنفی توسط برخی متخلفین کاسب نما است که تنها در صورتی اتفاق می افتد که نظارت و کنترل مناسب از سوی اتحادیه ها صورت نمی گیرد.

 

فرمانده سپاه کربلا به بخشی از سخنان برخی مدعوین که حول انتقاد از مسئولان اداری اجرایی معطوف بود اشاره و تأکید کرد: از خود سؤال کنید چگونه مدیری هستید و آیا نقش مدیریتی خود را در رسیدگی به تکالیفی که جامعه صنفی بر عهده شما قرار داده و آنچه از نحوه مدیریت شما بر جامعه شهروندی اثر می گذارد به چه میزان است؟

 

سردار سیاوش مسلمی به نقش تسهیل گر پایگاه های بسیج جهت رفع بسیاری از دغدغه های مسئولین اصناف اشاره کرد و افزود: ما به برکت وجود فرماندهان پایگاه های بسیج، احصاء مسایل می کنیم و بنا به اهمیت و اولویت، نسبت به رسیدگی و رفع مسائل اقدام می کنیم که بر این اساس و در صورت اعلام نیاز می توانیم با دعوت از مسئول مربوطه نشست های تخصصی طرح، بررسی منجر به پیگیری مطالبات را برگزار نماییم.

 

فرمانده سپاه کربلا با یادآوری این مطلب که دشمن داریم و دشمن با ما در حال جنگی همه جانبه است، تأکید کرد: مهمترین راهبرد دشمنی با ایران، حول تهدیدهای امنیتی با نا امن سازی عرصه بازار می باشد که با تمرکز بر ایجاد احساس ناامنی در میان بازاریان و همچنین مردم نسبت به بازار و بازاریان صورت می پذیرد که جنبه های وسیع احساس امنیت اقتصادی ، امنیت اجتماعی و امنیت فرهنگی از آن اثر پذیر هستند و دشمن روی این احساس نا امنی حساب ویژه ای باز کرده است.

 

سردار مسلمی در پایان سخنانش به انتخابات ۱۱ اسفند اشاره کرد و عنوان داشت: طبق آمارها بیش از ۲۰ درصد جامعه شاغلین کشور را اصناف و بازاریان تشکیل می دهند و لذا تأثیر چشمگیر و غیر قابل انکاری در تعیین سرنوشت انتخابات و حماسه آفرینی در روز انتخابات دارند لذا رویداد بزرگ و تعیین کننده انتخابات را جدی بگیرید.

 

 

نادعلی کهنسال، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران در بخش ابتدایی این نشست در سخنانی اصناف را خط مقدم خدمت به مردم معرفی و عنوان داشت: در برخی ادوار زیاده خواهی برخی سیاسیون اجازه نداد تا ادارات صمت بر برنامه های اولویت دار از جمله رسیدگی به امور صنوف تمرکز لازم را داشته باشند که ما سعی بر آن داریم تأثیر دایره سیاسی مختل کننده را از بین ببریم.

 

کهنسال به مسئولیت مستقیم افرادیکه در اتحادیه ها به عنوان رئیس یا هیئت رییسه قرار دارند، اشاره کرد و افزود: رؤسای اتحادیه ها و مسئولان اتاق های اصناف شهرستان ها نسبت به رسیدگی به امور محوله صنفی مسئولیت مستقیم دارند.

 

این مقام ارشد عرصه های صنعت و معدن و تجارت استان رو به نمایندگان جامعه صنفی استان خاضر در نشست گفت: شما که با حضور در انتخابات اتحادیه ها، توانسته اید آراء اعضاء را به خود اختصاص دهید، نسبت به رفع دغدغه ها و رسیدگی به امور بدنه صنفی خود مسئولیت اصلی را بر عهده دارید ولی متأسفانه شاهد هستیم که برخی رؤسای اتحادیه ها پس از انتخاب و قرار گرفتن در جایگاه ریاست اتحادیه، کوچکترین اهمیتی به انجام تکالیف قانونی خود ندارند و در راستای پاسخ حداقلی به رفع دغدغه های اعضای صنفی عمل نمی نمایند.

 

نادعلی کهنسال با اشاره به مشکلات و دغدغه هایی که از تولید تا عرضه وجود دارند و نقش کلیدی اتحادیه ها در کم کردن مشکلات جامعه چه در بدنه صنوف و چه در بین عموم مردم ادامه داد: دائم به وجود مدیران فاسد اشاره می کنید، سؤال اینجا است که نقش خود شما به عنوان مدیران مؤثر بر بخش بزرگی از اداره، مدیریت، نظارت، کنترل، تأمین و ارائه خدمات و جلب اعتماد شهروندان به بازار و صاحبان واحدهای صنفی چیست؟

 

 گالری تصاویر 🔻

 

فرمانده سپاه کربلا در دیدار با نمایندگان جامعه اصناف و بازاریان مرکز استان مازندران / عکس

 

اردوی فرهنگی ورزشی حوزه مقاومت بسیج اصناف ساری / اردیبهشت ۱۴۰۳

 

 

 

بیشتر بخوانید 🔻

 

پنجمین رییس سازمان بسیج اصناف مازندران طی یک دهه

 

دومین گردهمایی گروه های مرجع بازار اصناف شهرستان ساری

 

پیروزی یا شکست هر جامعه ای به هوشیاری مردم در برابر دشمنان بستگی دارد

 

رزمایش جهادگران فاطمی اصناف در دهستان پشت کوه بخش چهاردانگه ساری

 

 

گردهمایی تبیینی بصیرتی بسیج اصناف ساری

 

دیدبان انقلاب

گروهی است جهادی و مرکزی است راهبردی رسانه ای

که با محوریت تحریک فکر، امید آفرینی و مطالبه گری که بصورت مستقل و آتش به اختیار فعالیت می نماید.

🔻

MARADA NEWS AGENCY

🔻

Demanding & create hope is our identity 🟥

🟥 مطالبه گری و امید آفرینی، هویت ما است