پيام مديركل منابع طبيعي نوشهر به مناسبت نهم مرداد ماه روز جهاني جنگلبان؛

جنگلبانان نگهبانان صدیق طبیعت ایران زمین

رسانه MARADA / مهرداد خزایی : جنگلبان" واژه يي آشنا براي تمامي مردمان سرزمينم هست كه همواره نامش و يادش با جنگل و طبيعت گره خورده است . داستان هاي مادر بزرگ و پدر بزرگ ها با عمو جنگلبان و در كتابهاي داستاني نيز نام جنگلبان حماسه ساز بود . مردي كه نمي گذاشت درختي از بين برود و به بها و بهانه يي از ادامه حيات ساقط شود.

به گزارش “دیدبان انقلاب” به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر، مهرداد خزایی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران (نوشهر) نهم مرداد ماه ۱۴۰۲ به مناسبت روز جهانی جنگلبانی، پیامی به شرح ذیل صادر نمود:

 

“جنگلبان” واژه یی آشنا برای تمامی مردمان سرزمینم هست که همواره نامش و یادش با جنگل و طبیعت گره خورده است . داستان های مادر بزرگ و پدر بزرگ ها با عمو جنگلبان و در کتابهای داستانی نیز نام جنگلبان حماسه ساز بود . مردی که نمی گذاشت درختی از بین برود و به بها و بهانه یی از ادامه حیات ساقط شود.

برای جنگلبان ، که با دستان تهی اش اما با دل وسیع و بزرگش پهنای جنگل را در می نوردد تا نگاهبان صدیقی برای طبیعت باشد ؛امروز پاسداشتی است برای تمامی زحمات و تلاشهای جنگلبانانی که بی وقفه برای حیات و نجات جنگل از دست زیاده خواهان و سودجویان که کمر به قتل و نابودی درخت و جنگل می بندند.

آری این جنگلبان است که خود را به دل حوادث و رویدادهای تلخ جنگل میزند تا بلکه دامن سبز جنگل و مرتعی از شعله های افروخته از کینه و جهالت کمتر آسیب ببیند.

درود بر شرف تمامی جنگلبانانی که از سالهای دور از بدو تاسیس سازمان جنگلبانی کشور تاکنون جان شیرین شان را برای دفاع از تمامیت و هستی جنگل نثار کردند و آنان که در یکصد سال اخیر ، سی سال خدمت صادقانه شان را در زیر درختان جنگل و دربیابان های تفدیده از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب گذراندند و بافتخار بازنشستگی نائل آمدند.

جا دارد به یمن این روز یادی کنیم از شهدای جنگلبانی و ایثارگرانی که در مقابل زیاده خواهان سینه سپر کردند و برای همیشه تاریخ جاویدان شدند.

بنده زحمات و تلاشهای همکاران عزیز و دلسوزم را که در خط مقدم جبهه حفاظت از عرصه های جنگلی و مرتعی در دور دسترس ترین مناطق شرف حضور دارند تا عرصه های منابع طبیعی حفظ و نگهداری شود ارج می نهم وبرای یکایک شما عزیزان و پاسداران سرسبزی غرب مازندران سلامتی و بهروزی مسئلت می نمایم.

امیدوارم همواره با کوشش فراوان در حفظ و حراست از جنگلها و مراتع موفق و تأییدات الهی باشید.

مهرداد خزایی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-نوشهر

بیشتر بخوانید :

جایگاه پیوست رسانه ای دستگاه ها در مقایسه با نیاز جامعه مردم سالار

پشت سد البرز چه می گذرد

 

 

رفع موانع تولید کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران در دستور کار دستگاه های اجرایی و بانکها قرار می گیرد