سردار غلامرضا حسن پور « رئیس سازمان بسیج اصناف کشور »

تحقق اقتصاد مردم سالار با جهش تولید و مشارکت مردمی دستورکار بسیج اصناف کشور

رسانه MARADA به نقل از رییس سازمان بسیج اصناف کشور: از مدیران فضای مجازی در بسیج اصناف سراسر کشور انتظار می‌رود تا در جایگاه یک انسان رسانه در عرصه بازار و اصناف به گونه ای عمل نمایند که نه تنها بر افکار جامعه هدف خود و عموم مردم اثر مثبت بگذارند، بلکه با جهاد تبیین، ذائقه بدگمانان را نیز هدایت نمایند.

به گزارش دیدبان انقلاب؛ سردار غلامرضا حسن پور، رئیس سازمان بسیج اصناف کشور، ششم خرداد ماه ۱۴۰۳ در دومین دوره آموزشی توانمند سازی مدیران فضای مجازی سازمان بسیج اصناف سراسر کشور که در مجتمع ولایت، شهر قم در جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به مدت ۳ روز برگزار گردید، حضور یافت و اهداف و برنامه های حائز اهمیت سازمان را بیان داشت.

سردار حسن پور رو به مدیران فضای مجازی سازمان های استانی بسیج اصناف سراسر کشور اظهار داشت: هر روز در رسانه‌ها شاهد تبلیغات سوء دشمن در خصوص فاصله گرفتن مردم ایران از روحانیت و آرمان‌های نظام هستیم اما پس از سانحه غمبار منجر به شهادت رییس جمهور محبوب و هیئت همراه ایشان در سفر استانی آذربایجان شرقی و حضور پرشور مردم در مراسم تشییع آن عزیزان که نشان از قدردانی آحاد ملت از خدمات و تأکیدی بر تداوم الگوی نوین مدیریتی رئیس جمهور فقید شهیدمان آیت الله سید ابراهیم رییسی داشت ثابت کرد که واقعیت چیز دیگری غیر از القائات معاندین است و مردم به شکلی پویا و گسترده به آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایبندی کاملی دارند‌.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با تاکید بر این مطلب که امروز مهم‌ترین اولویت ما انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است و انتظار می‌رود با محوریت اصناف و بازاریان کار تولید محتوای خوب و قوی از سوی مدیران فضای مجازی بسیج اصناف سراسر کشور را شاهد باشیم، افزود: از مدیران فضای مجازی در بسیج اصناف سراسر کشور انتظار می‌رود در عرصه بازار و اصناف در جایگاه یک انسان رسانه به گونه ای عمل نمایند که نه تنها بر افکار جامعه هدف خود و عموم مردم اثر سازنده داشته باشند بلکه بتواند ذائقه بدگمانان را به شکلی مثبت اصلاح و واقعی نمایند.

سردار غلامرضا حسن پور با اشاره به روایتی تلخ از سالهای ابتدایی دهه اول انقلاب و تجربیات تلخی که اغلب به دلیل عدم آگاهی برخی از مردم متناسب با تحولات روز بوجود می آمد، عنوان داشت: ما در بسیج اصناف در نوک پیکان و کف کف ارتباط با مردم به سر می‌بریم و نقش آفرینی و ماموریتمان در حوزه فضای مجازی این استکه با تولید کارهای فاخر آگاهی بخش و هدایتگر باشیم.

سردار حسن پور ضمن اشاره به اثر سوء تحریم‌ها در کنار سوء مدیریت در دهه ۹۰ که منجر به عقب ماندگی اقتصادی کشور شد گفت: در این بین بسیج اصناف با تولیدات رسانه‌ای خود، عملکرد خوبی در پاسخ به شبهات و پیشگیری از هیجانات عرصه‌های اقتصاد داشته است.

فرمانده محبوب سازمان بسیج اصناف کشور گفت: ما در بسیج اصناف از سالیان قبل با هدف تقویت تولید و توانمندسازی تجار و فعالان اقتصادی در عرصه تولید تمرکز کرده و گام‌های خوبی برداشته‌ایم و به این نتیجه رسیده ایم که واحدهای تولیدی صنفی و خانگی ما توان خوبی برای تولید دارند ولی در بازاریابی و صادرات مشکلاتی دارند.

سردار حسن پور، کمک به کیفی‌سازی تولیدات مجموعه های صنفی و خانگی و رفع موانع تولید را از اهداف بسیج اصناف عنوان کرد و افزود: ما با شناسایی تولید کنندگان عرصه‌های گوناگون و  تفکیک آنها بر اساس خوشه‌بندی محصولات مطالبات تولید کنندگان از اتاق اصناف و ادارات صمت، اداره مالیات، اداره تامین اجتماعی و اتاق بازرگانی را با هدف رفع موانع در جهت جهش تولید پیگیری می کنیم.

رییس سازمان بسیج اصناف کشور با طرح این سؤال که نقش هر کدام از سازمان‌های مربوطه مانند اداره مالیات، تامین اجتماعی، ادارات صمت، اتاق بازرگانی و غیره در جهت حمایت از تولید و تحقق جهش تولید چیست، تصریح کرد: ما وظیفه داریم مشکل تولید در کارگاه‌های خانگی کوچک را رفع کنیم و ضمن شناسایی افراد موفق تولید کننده و معرفی آنها به عنوان الگو شرایط را برای انتقال تجربه آنها به تولیدکنندگان دیگر فراهم آوریم.

ما تلاش می‌کنیم اقتصاد را مردم سالار کنیم و در این راه ماموریت بسیج اصناف تحقق جهش تولید با مشارکت مردم از طریق توانمندسازی واحدهای تولیدی و تسهیل شرایط در امر صادرات می باشد.

 

وی با اشاره به تجربه مشارکت مردمی در عبور از بحران کرونا، به امکان تحقق هدف اقتصاد مردم سالار تأکید کرد و افزود: ما در تجربه کرونا با مدیریت جهادی بسیج و جلب مشارکت مردمی به تولید روزانه ۱۷ میلیون عدد ماسک رسیدیم که نه تنها ما را در شرایط بحرانی کرونا و کمبود جهانی این محصول خود اتکا و خودکفا کرد بلکه شرایط را برای صادرات این محصول فراهم نمود.

سردار غلامرضا حسن پور راز موفقیت در این امر را  پا در مسیر گذاشتن و دل به کار دادن عنوان کرد و گفت: در هر کاری که با عزم و همت و مشارکت گیری مردم امور را پیش بردیم موفق بوده ایم.

فرمانده بسیج اصناف کشور در بخش پایانی سخنانش کنگره بزرگداشت ۱۱۰۰۰ شهید اصناف و بازاریان سراسر کشور را از دستور کارهای مهم سال آینده معرفی نمود و از مسئولین بسیج اصناف سراسر کشور خواست تا در قالب برنامه آبروی بازار بستر را برای کنگره شهدای بازار و اصناف کشور فراهم نمایند.

 

🔻 گالری عکس 🔻

 

آموزش مدیران فضای مجازی سازمان بسیج اصناف سراسر کشور

 

 

سردار غلامرضا حسن پور، رئیس سازمان بسیج اصناف کشور

 

 


 

 

رزمایش جهادگران فاطمی اصناف در دهستان پشت کوه بخش چهاردانگه ساری

 

 

همایش گرامیداشت روز بسیج اصناف و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان جهادی عرصه اقتصاد و بازار در مازندران