عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

طرح عفاف و حجاب ستاد امر به معروف سبب اعتلای حقوق شهروندی و آگاهی آحاد جامعه می شود

مردّا Marada / عضو مجلس خبرگان رهبری با تایید و استقبال از طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف عنوان داشت: در نگارش طرح ها و برنامه های عمومی به ویژه در حوزه های فرهنگی و اجتماعی می بایست اثربخشی در مخاطب و جامعه هدف مورد نظر قرار گرفته شود.

به گزارش “دیدبان رسانه ای انقلاب” به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران؛ دیدار صمیمی اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران و تشکل های احیاگر امر به معروف و نهی از منکر تخصصی با آیت الله پیشنمازی عضو مجلس خبرگان رهبری همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد.

مرکز مدیریت حوزه علمیه میزبان تشکل های امر به معروف و نهی از منکر عرصه عفاف و حجاب مازندران / تصاویر

آیت الله پیشنمازی ضمن گرامیداشت ایام پر خیر و برکت ماه رجب، عنوان داشت: در روایات ائمه معصومین(ع) بر فضیلت این ماه تأکید و توصیه فراوان شده به طورى که ماه رجب، شهر اللّه الأصب یعنى ماه (سراى خداوند) نامیده شده و در این ماه رحمت خدا بر بندگان سرازیر است بنابراین شایسته است افراد مومن و با ایمان در این ماه بسیار استغفار و توبه نمایند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تایید و استقبال از طرح جامع عفاف و حجاب ستاد، آن را اقدامی ارزشمند و در راستای اعتلای سطح آگاهی عمومی و حقوق شهروندی آحاد مردم دانست و اظهار داشت: در نگارش طرح ها و برنامه های عمومی به ویژه در حوزه های فرهنگی و اجتماعی می بایست اثربخشی در مخاطب و جامعه هدف مورد نظر قرار گرفته شود.

 

وی افزود: باید در نگارش هر طرح رصد مناسبی از سطح جامعه انجام شود و ابتدا به ساکن، مساله با توجه به شناختی که از مخاطبین وجود دارد به تبیین در آید، زیرا مخاطب در هر رده سنی و قشری تبیین مختص خود را می‌طلبد که الحمد لله این طرح ستاد این ویژگی را دارا است.

 

آیت الله پیشنمازی به وظایف مسئولان و صاحبان فکر و اندیشه در جامعه اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: اگر عده ای نمی‌دانند و یا نمی‌خواهند بدانند که چه موضوعی برایشان مفید و چه مسائلی برایشان مضر است، این وظیفه ی آگاهان جامعه است که علت مفید یا مضر بودن را به افراد با دلایل درست فکری و منطقی بیاموزند و نسبت به آن آگاهی ایجاد کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به ضرورت توجه به موضوع اقناع مخاطب اشاره و تصریح کرد: طرح‌ها و برنامه معمولا نقشه راه است و باید هم باشد، اما باید توجه داشت تا این نقشه راه به خروجی مورد نظر هم منتهی شود در غیر اینصورت کار ناقص و ابتر است؛ لذا در همین طرح باید ستاد نظارت مستمر داشته باشد تا چه نهاد و دستگاه و یا چه اشخاصی به وظایف خود عمل نمی‌کنند تا طرح به طور کامل اجرایی و نتیجه مطلوب بدست آید.

 

استاد برجسته حوزه و دانشگاه به فطرت خداجوی انسان اشاره و تصریح کرد: اگر در هر موضوعی آگاهی لازم البته با شیوه های مناسب و مورد پذیرش در مخاطب ایجاد شود، درصد بالایی از مردم آن موضوع را به راحتی خواهند پذیرفت زیرا انسان مخلوقی است که نسبت به منفعت خود حساس است و اگر با این قالب فکری محاسن و منافع اعمال نیک و مضرات عمل منکر برای او آشکار شود بیشترین اقبال نسبت به آن ایجاد خواهد شد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران نیز در این جلسه به تشریح طرح جامع عفاف و حجاب پرداخت و عنوان کرد: این طرح در راستای تحقق مطالبات تشکل‌های مردمی و آحاد مردم در حوزه ی عفاف و حجاب و بر اساس تکالیف قانونی از سوی ستاد تدوین و معرفی شده است.

 

محمدی با بیان این مطلب که طرح جامع عفاف و حجاب همه ی جوانب در این حوزه را مورد بررسی و سنجش قرار داده است، اظهار داشت: با تبیین صحیح برای مردم و مسئولین، این طرح می‌تواند راهگشای خوبی برای بهبود وضعیت پوشش در جامعه باشد.

 

گفتنی است در ابتدای این دیدار سرکار خانم مومن زاده مسئول اداره عفاف و حجاب و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران، سرکار خانم فلاح مسئول تشکل مطالبه‌گر مردمی “دیدبان عفاف” به نمایندگی از تشکل‌های مردمی مرکز استان و همچنین سرکار خانم جعفری مسئول تشکل مردمی “قاسم الجبارین” به نمایندگی از تشکل‌های مردمی شهرستان قائمشهر به بیان دغدغه ها و مطالباتشان در حوزه ی عفاف و حجاب پرداخته و همچنین گزارشی از اقدامات و فعالیت خود در این حوزه را ارائه دادند.

از طرح جامع عفاف و حجاب چه می دانید؟ / تنش زدایی در جامعه با اجرای طرح جامع عفاف و حجاب / فرد بدحجاب متخلف است نه مجرم

🔘

🆔 مردّا را در ایتا دنبال کنید:

🔰


https://eitaa.com/marada

📡 مرکز راهبردی دیدبان انقلاب
🚧گروه جهادی هنر و رسانه مردّا