عزای حسینی در شب پنجم ماه محرم شهر ساری؛

هیئت سادات بنی فاطمه آغازگر دسته روی عزاداری حسینی بین تکایای ساری

رسانه MARADA از اولین دسته روی میان تکیه ای ایام محرم شهر ساری که توسط هیئت سادات بنی فاطمه به اجرا در آمد، گزارش می دهد.

به گزارش / اختصاصی / “مرکز راهبردی رسانه ای دیدبان انقلاب” از مرکز مازندران؛ شب پنجم ماه محرم  (ساعت ۲۲ روز ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲) مسیر منتهی به تکایای مرکز شهر ساری، شاهد حرکت دسته عزاداری هیئت سادات بنی فاطمه بودند.

این مراسم عزاداری که در قالب دسته روی عزاداران در لباس های متحدالشکل با همراهی پیرغلامان ابا عبدالله الحسین، مداحان پیر و جوان و عزاداری با مشارکت جوانان صورت گرفت، به مانند سال های قبل از امامزاده یحیی (س) ساری آغاز و در مسیر منتهی به حسینیه محله قلیچ با احترام به درگذشتگان و پیشکسوتان تکایای بهرام تر ، شاه غازی ، شهداء ، نو انبار ، حاجی آباد ، اصفهانی ، مختار و قلیچ به نوحه سرایی پرداخته و فضای شهر را آکنده از شور عشق به سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و خاندان و یاران با وفایش کردند.

در مقصد پایانی این دسته روی، عزاداران در حسینیه قلیچ مراسم سینه زنی پر شوری را به اجرا درآوردند و با اطعام دهی، این شب که مصادف بود به واقعه تاریخی پیوستن حر بن یزید ریاحی به کاروان ابا عبدالله الحسین علیه السلام را گرامی داشتند.

 

هیئت عزاداری بنی فاطمه آغازگر دسته روی بین تکایای ساری / عکس

 

 

بیشتر بخوانید :

 

علامت گردانی تکایا و حسینیه ها در سطح شهر ساری

 

 

MARADA

NEWS AGENCY

Demanding & create hope is our identity

🔻

  •  مرکز راهبردی رسانه ای دیدبان انقلاب اسلامی

» گروه جهادی امید آفرینی و مطالبه گری

» اندیشکده حکمرانی هنر و رسانه مردّا

 

🔘