تربیت فعال رسانه ای تراز انقلاب / سلامت رسانه در گرو عمق بخشی معرفتی جامعه رسانه ای
به گزارش “مرکز راهبردی رسانه ای دیدبان انقلاب” از مرکز مازنداران؛ سردار دکتر سیاوش مسلمی، فرماندهی سپاه کربلا مازندران روز دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ در قالب برنامه ای فصلی با هیأت اندیشه ورز سازمان بسیج رسانه مازندران، نشستی گفتگو محور و دیدار صمیمانه ای را در سالن جلسات کوثر سپاه کربلا برگزار نمود.
اعضای هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج رسانه مازندران در این نشست به طرح ایده ها و دغدغه های خود پرداختند و در این میان مسئول گروه جهادی راهبردی رسانه ای دیدبان انقلاب در بخشی از سخنانش، بیانیه ای را قرائت نمود که به شرح ذیل می باشد:
پی نوشت: با توجه به حضور سردار دکتر سیاوش مسلمی، فرماندهی سپاه کربلا مازندران در این نشست گفتگو محور، شایان ذکر است که ایشان مخاطب مستقیم بیانیه نبوده است.
متن بیانیه:
گروه جهادی راهبردی رسانه ای دیدبان انقلاب اسلامی با رزومه ای به پشتوانه همگرایی سرمایه های انسانی متعهد و متخصص عرصه تولید محتوا در طول بیش از ۱۰ سال کار جهادی، با رصد احوال رسانه های داخلی و فعالان این عرصه و اثری که بر جامعه عام و خاص می گذارند و همچنین انتظاری که از رسانه ها برای رفع نیازهای جامعه و تنظیم گری در روابط اجتماعی می رود، بیانیه ای معطوف به اهمیت و جایگاه تربیت و آموزش با محوریت قرآن و عترت در ایجاد تحول و حرکت مطابق با نیاز جبهه رسانه ای انقلاب را صادر و به شرح ذیل منتشر می نماید:
پناه می بریم به الله از شر شیطان رانده شده
بنام خداوند بخشنده بخشایشگر
سلام و درود الهی بر حضرت ختمی مرتبت ابالقاسم مصطفی محمد و خاندان پاک و منزه ایشان
برائت می جویم از دشمنان و از خائنان و از مزدورانی و محافظه کارانی که به دشمن کوچه می دهند.
اگر می خواهیم قرارگاهی ایجاد کنیم برای تحرک تحول آفرین، امید آفرین در عرصه های رسانه ای، در این مسیر باید برای ایجاد دگرگونی در جامعه، تحول را ابتدا در درون خود و نزدیکانمان رقم زده باشیم، همچنین باید دائم خود، سطوح نزدیک به خود و تا آخرین نقش آفرین در این دستگاه را مورد رصد و ارزیابی قرار دهیم تا نکند آنچه در سرچشمه برنامه ریزی می شود با آنچه در نقاط اتصال شبکه فرماندهی به مخاطب، فاصله ماهوی داشته باشد.
ما و مسئولین امر و اصحاب رسانه باید از خود بپرسیم، کجای کار هستیم و در مقابل اثر هدایت گری و مسئله تراشی و و نقش ادارک سازی دستگاه رسانه ای دشمن که هدفی جز فاصله انداختن بین امام و امت ندارد تا چه حدی توانسته ایم گفتمان در سطح روابط اجتماعی جغرافیای خود را تحت تأثیر خود قرار دهیم.
دشمن از مدتها پیش، رفته به سراغ ریشه ها، او تلاش می کند قرآن حکیم را از اقتصاد، سیاست، خانواده و جامعه دور کند تا بتواند به ارکان اساسی پیاده سازی نظام الهی و اسلام ناب که همان اهل بیت (ع) و امامت و ولایت است خدشه وارد کند.
نقش ما به عنوان رسانه های رسالت محور در میدان آگاهی بخشی و ایمن سازی افکار عمومی به چه میزان است؟
هر طرح و برنامه و فرمانی هم که در دستورکار رسانه ای قرار گیرد، چگونه باید در میدان عمل پیاده شود؟
وقتی امروز رسانه چی که ابزار را در اختیار دارد، او که می گوید و می نویسد و مسئله سازی می کند، دائماً به مسائلی کشش و میل دارد که منشاء و آبشخور آنها در جای دیگری برنامه ریزی، القاء یا تکلیف می شود ….
اما چرا ؟
نکته اینجا است که رسانه، ابزاری در دست انسان ها و انتقال دهنده اندیشه و افکارِ صاحبان و گردانندگان آن است و از آنجا که انسان ها در افکار خود گوناگون اند؛ عدهای عادل و عده ای فاسق اند، متدین و غیر متدین، صادق یا ریاکار، خادم و خائن اند، بر همین اساس رسانه ها هم مى توانند هم حامل اندیشه های خوب، انسان ساز، تعالى بخش و کمال آفرین باشند و هم مى توانند در بردارنده افکار نادرست، انحطاط آفرین و انحرافی باشند.
جبهه انقلاب اما همواره در صدد ایجاد بستر رسانه ای متناسبِ با مصالح امت اسلامی بوده و برای این منظور بسیج و بسیجی بهترین ظرفیت برای تحقق این امر است.
اما بسیجی واقعی و پیروز کسی است که در یک دستش قرآن و در دست دیگرش سلاح باشد …
لذا از مدیران انقلابی بویژه در بسیج انتظار می رود در تعالی تقوی و امر عمق بخشی معنوی، خرد ورزی، دشمن شناسی و انسجام حول محور مفاهیم قرآن و عترت تمرکز نمایند و برای روز مبادا بکارند نه برای عملکردهای آماری و مقطعی و علی الاصول برای این منظور آیا راهی جز تقویت ریشه ها با ورود خردورزانه به فضای تربیتی و معرفتی داریم؟
بسیج باید کارخانه انسان سازی باشد و این جز با توسل به قرآن و عترت بدست نمی آید و بهترین چراغ راه برای بدست آوردن معرفت عملی منطبق با قرآن و عترت، بازخوانی سیره امامین انقلاب است و بس.
در این میان نقش خود جامعه رسانه ای برای حل مشکلات این است که ابتدا شناخت کامل از موقعیتی که در آن قرار دارد پیدا کند و با از خود گذشتن، در جهت تقویت وحدت رویه در میدان های مورد نیاز جبهه انقلاب با ایمان و سکینه قلبی و روحیه جهادی در مقابله با دشمن و تحقق اهدف و برنامه های فرماندهی بکوشد تا در بزنگاه های پیش رو نقش آفرین باشد.
در پایان به این نکته اشاره می کنم که باید زمان را غنیمت شمرد و تحت هیچ شرایطی نمی بایست ظرفیت های جامعه هدف رسانه ای را رها گذاشت و باید مستمراً تلاش برای بصیرت افزایی و آگاهی یابی و معرفت شناسی و خرد ورزی و انسجام بخشی آنها حول محور قرآن و عترت نمود، تا در بزنگاه ها و تنگناها و با یک تلنگر کوچک، همچون انسانِ بی معرفتِ بی هویت و بی ریشه، از راه به در نرود و نشود یکی مانند آنهایی که خرابکاری را بر سازندگی و ناپاکی را بر پاکی و بی عفتی را بر حیا و ظلمت را بر نور ترجیح دادند، که عرصه رسانه عرصه مقدس پیام آوری پاک و منزه است که خداوند می فرماید: سوگند به قلم و آنچه می نویسند…
به امید اینکه لیاقت سوار شدن بر کشتی نوح را داشته باشیم و در حد معرفت خود موجبات رضایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم سازیم، عهد می بندم که تا پای جان پای کار مکتب آل الله علیه آلاف تحیه و الثنا خواهیم ماند.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
گالری تصاویر مرتبط با خبر:
دیدار فصلی هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه مازندران با فرمانده سپاه کربلا
ویدئوی مرتبط با این خبر:
بیانیه گروه جهادی دیدبان انقلاب با محوریت رسانه تراز انقلاب در پاسداشت روز قلم
MARADA
NEWS AGENCY
Demanding & create hope is our identity
🔻
» گروه جهادی امید آفرینی و مطالبه گری
» اندیشکده راهبردی هنر و رسانه مردّا
ارسال دیدگاه
شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.