دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران مطرح کرد

قانون عفاف و حجاب نیازمند بازنگری از سوی مجلس شورای اسلامی

مردّا Marada / مهرداد محمدی با بیان اینکه در طرح جامع عفاف و حجاب به دنبال جرم زدایی هستیم چرا که فرد بی حجاب متخلف است نه مجرم، خاطرنشان کرد: مطالبه ستاد از مجلس شورای اسلامی اصلاح قانون فعلی در حوزه عفاف و حجاب است.

به گزارش “دیدبان رسانه ای انقلاب”؛ به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران؛ جلسه دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر بانک‌ها و بیمه‌های دولتی و خصوصی استان مازندران با حضور مهرداد محمدی دبیر این ستاد در سالن اجتماعات سرپرستی امور شعب بانک صادرات استان برگزار شد.

جلسه دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر بانک‌ها و بیمه‌های دولتی و خصوصی استان مازندران / تصاویر

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در این جلسه ضمن تحسین رویکرد بانک‌های استان برای رعایت پوشش اسلامی و برخورداری از آراستگی ظاهر در راستای شئونات اسلامی، گفت: تمام ارکان مدیریتی بانک‌ها و بیمه‌ها باید نسبت به رعایت شئونات اسلامی از سوی زیر مجموعه خویش حساس بوده و برای تحقق این مهم تلاش نمایند تا فردی بیرون از مجموعه برای تذکر درخصوص رعایت این موارد به مجموعه تحت مدیریت آن‌ها ورود نکند.

 

محمدی با بیان اینکه مردم زمانی که وارد بانک‌ها و بیمه‌ها می‌شوند محیط و کارکنان پیامی را به ارباب رجوع منعکس می‌کنند، اظهار کرد: کارکنان این مجموعه‌ها می‌بایست نسبت به رعایت قوانین، مسائل اخلاقی و شئونات اسلامی اهتمام جدی داشته باشند و این مهم بصورت اقناعی از سوی مسئولین باید برای آن‌ها تشریح شود.

 

وی با بیان اینکه فضای حاکم بر بانک‌ها و بیمه‌ها باید به گونه‌ای باشد که پیام‌ها درخصوص اهمیت رعایت موازین اسلامی به ارباب رجوع منعکس شود، افزود: عدم رعایت شرعیات برکت را از کار اقتصادی می‌برد.

 

این مسئول با تاکید بر اینکه برای امر به معروف نهی از منکر مخاطب باید متناسب با ذائقه آن‌ها ورود کرد، گفت: روح امر به معروف و نهی از منکر با خشونت سنخیتی ندارد بلکه باید با لحن نیک و اخلاق مدار به کارکنان و یا مراجعین امر به معروف و نهی از منکر کرد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به طرح جامع عفاف و حجاب، افزود: با توجه به شرایط روز جامعه نیازمند اصلاح قوانین در حوزه عفاف و حجاب از سوی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی هستیم.

 

محمدی با بیان اینکه در طرح عفاف و حجاب به دنبال جرم زدایی هستیم چرا که فرد بی حجاب متخلف است نه مجرم، خاطرنشان شد: این طرح در ادامه جریمه و محدودیت هایی در جهت دریافت خدمات اجتماعی برای متخلفین همراه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه معتقدیم باید با مردمی‌سازی به حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بپردازیم، تصریح کرد: برخی قوانین در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب باید اصلاح شود، می‌طلبد کمیسیون‌های فرهنگی، امنیت ملی و قضایی چند بند به قوانین موجود اضافه کنند تا راهبری طرح به درستی اجرا شود.

 

ایشان با بیان اینکه بانک‌ها باید نقش خود در حوزه منظومه اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبری است را ببینند، ادامه داد: چگونه خدمت دادن به مردم باید مورد توجه باشد؛ به طور مثال اختلال در سیستم عابر بانک‌های کشور نارضایتی مردم را به همراه دارد که زیبنده نسیت و باید برای رفع این مشکلات تلاش مضاعف کرد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند آموزش دانست و عنوان داشت: در حال حاضر دوره آموزشی “بینش معروف ۳” توسط ستاد در حال برگزاری است که شورا‌های امر به معروف دستگاه‌ها می‌بایست در این آموزش‌ها مشارکت حداکثری داشته باشند.

 

محمدی با تاکید بر اینکه آموزش‌ها موجب ارتقای مجموعه‌ها می‌شود، از اعلام آمادگی جهت ارائه آموزش‌های تخصصی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر برای نظم پولی بانکی استان با ارائه گواهی‌های آموزش ضمن خدمت برای کارکنان خبر داد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیازمند راه اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی بانک‌ها و بیمه‌ها (دولتی و غیردولتی) دارد، اذعان کرد: به طور نمونه شورای امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند نقش مهمی در احصاء معروفات و منکرات مرتبط با امور بانکی خود داشته باشد و برای تقویت معروف‌ها و کاهش منکرات راهکار‌های عملی ارائه نماید.