حسین زحمتکش روزنامه نگار:

میزان تاثیرگذاری نهادها در عرصه فرهنگی به تناسب بودجه / تاثیرگذاری ۹۹ درصدی نهادهایی که ۱ درصد بودجه فرهنگی را هم ندارند!

رسانه مردّا MARADA ، یادداشتی از روزنامه نگار منتقد، حسین زحمتکش، در نقد نحوه اختصاص بودجه به عرصه های فرهنگی و انتقاد از عملکرد فرهنگی پرورشی دستگاه های دولتی را بازنشر می نماید.

مرکز راهبردی دیدبان انقلاب / حسین زحمتکش: من تمام زندگی ام و ارتزاقم از روزنامه نگاری می گذرد از هیچ نهاد حکومتی و دولتی تاکنون حقوق نگرفته ام و نمی گیرم؛ مشکلات مالی زندگی شخصی ام را شاید مددجویان کمیته امداد نداشته باشند اما با تمام این موارد هیچ گاه دلم نکشید که یک قلم و قدم در جهت ایران تحقیری یا نقد مغرضانه از جمهوری اسلامی بنویسم.

بیشترین نقدم به جمهوری اسلامی، در دایره کاری خودم و همکاران، بها دادن بیش از حد به افرادی است که رویه و جهت گیری افکارشان کاملا مشخص است!!

مسیح علینژاد و امثالهم مادرزاد ضدانقلاب نشدند؛ بها دادن بیش از حد به این افراد و هزینه های سرسام آوری که موجب شهرت و تجدید ثروت آن ها شده بود موجب شد تا برای کسب چند صدبرابری همان پولی که در کشور می گرفتند در خاک دشمن دریافت کنند.

البته نظر شخصی من است و عمیقا معتقدم ریشه خیانت بسیاری از روزنامه نگاران و هنرمندان دقیقا در بهای بیش از حد به این افراد به بهانه جذب حداکثری است! افرادی که رویه فکری آن ها کاملا مشخص است اما غافلانه یا جاهلانه توسط مسئولان در کانون توجه هستند.

یقینا این رویه خلاف رویه فکری عدالت محور در حکومت دینی است.
چرا؟؟

چون یک ریال از همین هزینه ها برای فعالان فرهنگی و جهادی خرج نمی شود و همیشه انتظار وجود دارد که فعالان جهادی و انقلابی و فرهنگی خودکفا باشند و با کمک های مردمی پیش بروند!

ولی برای باشگاه های فرهنگی! ورزشی فوتبال فلان تیم، ده ها میلیارد تومان بودجه دولتی وجود دارد اما بازیکنانش که میلیاردها تومان خورده اند و یک آب هم روش! در برهه های زمانی حساس، رفتاری ضد جریان فرهنگی و سیاسی نظام دارند!!

بسیاری از نهادهای به اصطلاح فرهنگی با این بودجه هایی که دارند و بهایی که به افراد معلوم الحال آن به بهانه جذب حداکثری می دهند یک درصد خروجی فرهنگی و پرورشی یک پایگاه بسیج در وطن‌دوستی را ندارند!

جالب است اگر تاثیرگذاری خانواده ها را کنار بگذاریم؛ اکثر جمعیت انقلابی و وفادار به جمهوری اسلامی در نهادهایی پرورش یافته اند که کمترین بودجه فرهنگی را از خزانه دولت دریافت می کنند و اکثر نهادهایی که به اسم فرهنگ و ورزش و هنر پول های هنگفت دولتی به جیب زده اند هیچ خاصیتی برای نه نظام و انقلاب بلکه برای ایران نداشته ندارند و هرگر هم نخواهند داشت!

 

منطقه آزاد مازندران شما را به بیش از آنچه هستید تبدیل می کند

 

 

📡 مرکز راهبردی رسانه ای دیدبان انقلاب
📚 گروه جهادی مطالبه گری و امیدآفرینی
🚧 اندیشکده تحریک فکر مردّا

 

 


دیدبان انقلاب

🔻

گروه جهادی مطالبه گری و امید آفرینی

🔻

Demanding & create hope is our identity 🟥

🟥 مطالبه گری و امید آفرینی، هویت ما است

🔻

MARADA NEWS AGENCY