بازدید استاندار مازندران از اراضی شالیزاری میاندورود؛

کشاورزان میاندورودی پنجه در پنجه با خشکسالی

رسانه MARADA / بازدید استاندار مازندران از پل ارتباطی خط ساحلی فرح آباد به گهرباران و همچنین شرایط بحرانی زراعی زمین های شالیزاری ناشی از خشکسالی در روستاهای زید، تازه آباد و حسن آباد شهرستان میاندورود را از نگاه دوربین "مختار جرکانی" به تصویر می کشد.

به گزارش “دیدبان رسانه ای انقلاب” از میاندورود؛ سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران، روز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ در جریان سفر به شهرستان میاندورود که با هدف بررسی و رفع مشکلات و مسائل روستایی و حوزه کشاورزی این منطقه صورت گرفت، در گفت و گو با خبرنگار “مرکز راهبردی رسانه ای دیدبان انقلاب” اظهار داشت: امسال بخشی از اراضی کشاورزی میاندورود به علت بروز پدیده خشکسالی زیر کشت شالی نرفت که میزان خسارت ناشی از خشکسالی در بخش کشاورزی این مناطق مانند دیگر مناطق استان در دست بررسی است.

 

وی اظهار داشت: با توجه به بروز پدیده خشکسالی، کشاورزان این منطقه برای بهره برداری از آب چاه مشکلاتی داشتند که مقرر شد برای تامین برق چاه، از چند دستگاه ژنراتور برق هلال احمر برای این منظور استفاده شود.

 

مقام عالی دولت در مازندران، خاطرنشان کرد: همچنین برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان این منطقه مقرر شد یک سد لاستیکی احداث شود تا بخشی از آب مورد نیاز تامین و ذخیره سازی شود.

 

حسینی پور، اضافه کرد: برای تامین امنیت پایدار آب رودخانه تجن نیز باید اعتبار خاصی را در نظر بگیریم تا مشکل کم آبی کشاورزان منطقه به حداقل کاهش یابد.

 

حسینی پور، افزود: با وجود مشکلات کشاورزان مازندرانی که برای تامین امنیت غذایی کشور در تلاش شبانه روزی هستند، با متولیان امور آب تعامل و همکاری تنگاتنگی داریم تا بحران کم آبی را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.

 

وی از تهیه گزارش وضعیت خشکسالی و بررسی میزان خسارت وارده به کشاورزان به مسوولان عالی رتبه کشور خبر داد و گفت که در جلسات مدیریت بحران استانداری نیز پس از طرح موضوع، تلاش می شود تا بخشی از میزان خسارت ناشی از بروز پدیده خشکسالی در قالب پرداخت تسهیلات به کشاورزان رفع شود.

 

استاندار مازندران بیان داشت: اعضای ستاد مدیریت بحران استان باید ضمن بازدید میدانی از وضعیت موجود، نسبت به تهیه گزارش مورد نیاز و برآورد خسارت ناشی از بروز پدیده خشکسالی اقدام کنند تا متناسب با آن اقدام لازم صورت گیرد.

 

استاندار مازندران، گفت: با مجموع اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام به نظر می رسد برای فصل زراعی آینده شرایط پایدارتری داشته باشیم.

 

شایان ذکر است، در این بازدید میدانی که علی طالبی فرماندار و جمعی از روسای ادارات شهرستان میاندورود، استاندار مازندران و هیئت همراه وی را همراهی می کردند از پل ارتباطی خط ساحلی گهرباران شهرستان میاندورود به فرح آباد شهرستان ساری نیز باردید به عمل آورده شد.

 

عالی ترین مقام دولت سیزدهم در استان مازندران در ادامه با اشاره به طرح مطالعاتی و عملیات اجرایی احداث پل ارتباطی فرح آباد ساری به گهرباران میاندورود، گفت: عملیات اجرایی این طرح که از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است تاکنون نیز ادامه دارد.

 

وی نقش این پل ارتباطی در ترانزیت کالا و گردشگری را بسیار ممتاز و حایز اهمیت توصیف کرد و گفت: تسریع در روند تکمیل این پل لازم و ضروری است و برای تحقق این مهم باید از تمام امکانات و ظرفیت های موجود به شکل مطلوب استفاده کرد.

 

حسینی پور، بیان کرد: مقرر شد این پل حداکثر تا هفته دولت امسال تکمیل و بهره برداری شود.

 

🔻 گالری تصاویر🔻

🔻

 

 

📡 مرکز راهبردی دیدبان انقلاب اسلامی
📚 اندیشکده حکمرانی هنر و رسانه
🚧گروه جهادی مردّا

 

 


Demanding is our identity

Marada News agency

 

🔘

 

🆔 مردّا را در ایتا دنبال کنید:🔰
https://eitaa.com/marada