حمله موشکی سپاه به مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه

پاسخ کوبنده سپاه در انتقام از حامیان عملیات های تروریستی کرمان و راسک

رسانه MARADA / سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 3 اطلاعیه‌ پی در پی از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه با موشک‌های بالستیک خبر داد.

به گزارش دیدبان انقلاب؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیاتی انتقام جویانه و اقدامی منحصر به فرد با موشک های دوربرد بالستیک، مقرهای گروهک های داعشی که در عملیات های تروریستی کرمان و راسک نقش داشته اند را در فاصله های متفاوت تا ۱۲۰۰ کیلومتر دورتر از مرزهای ایران اسلامی را مورد هدف قرار داده است.

 

 

در همین راستا، اطلاعیه هایی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صادر گردید که به شرح ذیل می باشند:

 

اطلاعیه شماره ۱ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

 

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی می‌رساند با توکل به خداوند متعال و عنایات حضرت ولی عصر (عج ) در پاسخ به جنایات اخیر تروریستی دشمنان ایران اسلامی مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در بخش‌هایی از منطقه در نیمه امشب با موشک‌های بالستیک سپاه مورد هدف قرار گرفت.

 

 

اطلاعیه شماره ۲ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود از انهدام محل های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر تروریستی کرمان و راسک در سوریه با موشک های بالستیک در بخشی از عملیات موشکی ساعتی پیش خبر داد.

متن اطلاعیه به این شرح است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

” أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ

ملت عزیز و شریف ایران اسلامی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات اخیر گروهک های تروریستی ، در به شهادت رساندن مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در کرمان و راسک؛ محل های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات های تروریستی اخیر ؛ به ویژه داعش، در سرزمین های اشغالی سوریه را شناسایی و آنها را با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم نمود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ملت بزرگ ایران اطمینان می دهد ، گروهک های تروریستی بدخواه ملت ایران هرکجا که باشند را خواهد یافت و آنها را به سزای اعمال ننگینشان خواهد رساند.

سایر اهداف منهدم شده اعلام خواهد شد.

” وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ”

اطلاعیه شماره ۳سپاه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۳ خود از موشک باران و انهدام مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی ( موساد) در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

ملت عزیز و شریف ایران؛ سپاه پاسداران در پاسخ به جنایات اخیر گروهک‌های تروریستی در به شهادت‌ رساندن مظلومانۀ جمعی از هموطنان عزیزمان در کرمان و راسک، محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر، به‌ویژه داعش، در سرزمین‌های اشغالی سوریه را شناسایی و آن‌ها را با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم نمود.

سپاه پاسداران به ملت بزرگ ایران اطمینان می‌دهد‌، گروهک‌های تروریستی بدخواه ملت ایران را هر کجا که باشند خواهد یافت و به سزای اعمال ننگینشان خواهد رساند.

سایر اهداف منهدم‌ شده اعلام خواهد شد.

 

 

گزارش عملیاتی سردار حاجی‌زاده از موشک‌باران تروریست‌ها

 

 

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فیلم زیر گزارشی را از این عملیات ارائه کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در گفتوگوی تلفنی با سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در تشریح عملیات های انتقام موشکی گفت:‌ راس ساعت ۱۲ همه کارها با موفقیت انجام شد.

وی افزود: ۴ فروند خیبرشکن از جنوب خوزستان به مقر داعش در ادلب شلیک شد. همچنین؛ ۴ فروند از کرمانشاه و ۷ فروند موشک نیز از آذربایجان شرقی به مقر صهیونیستی شلیک شد.

سردار امیرعلی حاجی زاده تاکید کرد: ۹ فروند نیز به گروه دوم تکفیری‌ها اصابت کرد.

 

 

 

واکنش آمریکا به حمله سپاه علیه مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در عراق

 

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با مطرح کردن ادعاهایی به حملات موشکی ایران به مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل عراق، واکنش نشان داد.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه اقدام سپاه پاسداران ایران در انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در عراق با موشک‌های بالستیک را محکوم کرد.
در این بیانیه‌ که در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است: آمریکا، قویا، حملات (نیمه‌شب دوشنبه) ایران در اربیل را محکوم کرده و به خانواده کشته‌شدگان تسلیت می‌گوید.
میلر با نادیده گرفتن حملات متجاوزانه اخیر این کشور به همراه انگلیس علیه یمن و اثر ثبات‌زدای حضور نظامی مداخله‌جویانه آن در منطقه، حملات موشکی ایران که آن را بی‌ملاحظه می‌خواند را محکوم کرد و مدعی شد که این حملات ثبات عراق را تضعیف می‌کند.

وی افزود: از دولت عراق و تلاش‌های دولت منطقه‌ای کردستان برای برآورده کردن خواسته‌های مردم عراق حمایت می‌کنیم.

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای درباره حملات به مقر تروریست‌ها در عراق اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک‌های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.
طبق این اطلاعیه «این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است.»

سپاه پاسداران در اطلاعیه جداگانه‌ای نیز درباره انهدام محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر تروریستی کرمان و راسک در سوریه اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات اخیر گروهک های تروریستی، در به شهادت رساندن مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در کرمان و راسک؛ محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات های تروریستی اخیر؛ به ویژه داعش، در سرزمین‌های اشغالی سوریه را شناسایی و آنها را با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم نمود.

 

 

شبکه روداوو کردستان عراق فیلمی منتشر کرده و گفته «پس از اصابت موشک به محل اقامت پیشه‌رو دیزه‌یی است».

 

 

این فیلم شبکه روداو حاکیست که موشکها با طی مسافت زیاد «دقیقاً» به محل اقامت این همکار راهبردی موساد اصابت کرده‌اند.

گزارش‌های برخی منابع از هلاکت یک همکار بسیار مهم موساد در اربیل

برخی منابع رسانه‌ای می‌گویند که پیشرو دیزه‌یی از پشتیبانان مهم گروهک‌های تروریستی و سرمایه‌داران بزرگ در کردستان عراق که ارتباطات ویژه‌ای با اسراییل دارد در حملات امشب به هلاکت رسیده است.

رسانه‌های کردی مانند روداو کشته شدن او را گزارش کرده اما غالباً او را با عنوان پوششی تاجر توصیف می‌کنند!

در برخی رسانه‌ها گفته می‌شود او مدیرعامل گروه فالکون و توسعه دهنده شرکت Empire World است و بخش مهم از صادرات نفت به رژیم صهیونیستی از اقلیم کردستان نیز غالباً به واسطه او صورت می‌گرفت.

 

 

منابع رسمی خبری کٌرد از کشته شدن « پیشرو دیزایی» ، تاجر کرد در حملات موشکی شب گذشته سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به منزلش در اربیل در شمال عراق و زخمی شدن فرزندش در این حمله خبر دادند.
العالم – عراق

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (سه شنبه) چند نقطه در منطقه از جمله اقلیم کردستان عراق را هدف حملات موشکی قرار داد.

یک منبع آگاه گزارش داد پیشرو دیزایی، تاجر کرد در حملات موشکی ایران به مقر موساد در اربیل در کردستان عراق کشته شده است.

برخی منابع فاش کردند پیشرو دیزایی، رئیس شرکت امنیتی و حفاظتی فالکون، مهره موساد و مسئول حفاظت از جاسوسان اسرائیلی در اربیل و پشتیبانی لجستیک از آنها بود.

منابع آگاه گفتند مقر اصلی شرکت وی در مصر قرار دارد. این شرکت در زمینه شناسایی مواضع و اهداف با استفاده از پلاک خودرو و امکانات کامل تکنولوژیک با چند شرکت دیگر همکاری می کند.

یکی از این شرکت ها، شرکت EIA وابسته به سامانه آمار فدرال آمریکا و مسئول جمع آوری و تحلیل داده و شریک اصلی شرکت فالکون است که رئیس آن در حمله موشکی به مقر موساد در اربیل عراق کشته شد.

خبرگزاری نور، ارگان شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کرد که پیشرو دیزایی، مسئول صدور نفت از کردستان عراق به “اسرائیل” بود.

این تاجر کرد روابطی تنگاتنگ با موساد و سران کردستان عراق داشت. وی همچنین مالک مجموعه شرکت های Empire بود که در زمینه تجارت نفت فعالیت می کند. این مجموعه پس از تحولات عراق در سال ۲۰۰۳ به وجود آمد و در زمینه تجارت نفت فعالیت می کند.

منابع موثق می گویند : مجموعه SB Falcon یک ارتش خصوصی کوچک دارد که برخی کهنه سربازان آمریکایی در آن حضور دارند.

شبکه خبری العالم به نقل از منابع امنیتی گفته است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با استفاده از موشک های فاتح ۱۱۰، مقر موساد در اربیل واقع در شمال عراق را هدف قرار داد.

این شبکه خبری خاطرنشان کرده است که به دنبال حملات موشکی سپاه پاسداران به مقر موساد، همه پروازهای فرودگاه بین المللی اربیل به حال تعلیق درآمدند.

بنا به اعلام شبکه های خبری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات اخیر گروه های تروریستی، مقر جاسوسی موساد و مواضع گروه های تروریستی در عراق و سوریه را با موشک های بالستیکی درهم کوبید.

خبرگزاری ایرنا هم اعلام کرده است که ایران مواضع حزب الترکستانی و شورای و گروهک تحریر الشام در ادلب را در هم کوبید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز مراکز جاسوسی و مواضع دشمنان ایران را با چند موشک بالستیک هدف قرار داد.

سپاه پاسداران با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: “در پاسخ به جنایات اخیر علیه جمهوری اسلامی مقر جاسوسی و مواضع گروه های تروریستی ضد ایرانی را در بخش هایی از منطقه در اواسط شب با چند موشک بالستیک هدف قرار دادیم”.

در این بیانیه تصریح شده است که همه اهداف منهدم شده اند.

 

 

 

 

شبکۀ «ای‌بی‌سی» گزارش داد که حملات موشکیِ امشب به‌قدری شدید بود که عبور و مرور هوایی در آسمان أربیل به‌طور کامل متوقف شد.

این شبکه به‌نقل از یک منبع امنیتی عراقی نیز گفت که ۸ مکان در نزدیکی کنسولگری آمریکا در أربیل هدف این حملات موشکی قرار گرفتند.

المیادین هم به‌نقل از منابع محلی در ادلب گزارش داد که حملات ایران با موشک‌های بالستیک بسیار دقیق انجام شد و بر اثر آن مقر اصلی گروه تروریستی «حزب ترکستان» منهدم شد.

این منابع به المیادین گفتند که اردوگاه‌های آموزشی، ستاد پشتیبانی لجستیکی و یک تأسیسات درمانی متعلق به تروریست‌های ترکستانی نیز در این حملات هدف قرار گرفتند.

صابرین‌نیوز هم گزارش داده که مناطق مختلفی از أربیل با موشک و پهپاد هدف حمله قرار گرفته و این شدیدترین حملات تاکنون به این منطقه بود.

 

 

واکنش رسانه‌های صهیونیستی به حمله موشکی سپاه پاسداران

 

عملیات موشکی بامداد امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انهدام مراکز مربوط به سازمان جاسوسی موساد در اربیل و همچنین مقر تروریست‌های داعش در سوریه با واکنش رسانه‌های خبری مواجه شده و آنها از لحظات اولیه انفجار و صدور بیانیه‌های سه گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتشار گسترده این اخبار را در اولویت خود قرار دادند.

 

در این میان رسانه های صهیونیستی نیز گزارش داده اند: موشک های بالستیکی که ایران به سمت شمال غرب سوریه شلیک کرده است مسافتی هزار و ۲۳۰ کیلومتری را درنوردیدند.

این رسانه ها اضافه کردند: این نخستین باری است که ایران موشک های عملیاتی خود را تا این مسافت شلیک می کند.

 

پیشتر نیز رسانه های عربی و انگلیسی زبان با پوشش گسترده این خبر به آن واکنش نشان دادند. شبکه خبری الجزیره از حمله موشکی سپاه به مقر تروریستها در سوریه و عراق خبر داده و نوشت که بر اساس بیانیه صادر شده از سوی ایران، این حمله تجمع تروریست‌ها را با موشک‌های بالستیک هدف قرار داد.

 

📡 مرکز راهبردی رسانه ای دیدبان انقلاب
📚 گروه جهادی مطالبه گری و امیدآفرینی
🚧 اندیشکده تحریک فکر مردّا

 

 

دیدبان انقلاب

🔻

گروه جهادی مطالبه گری و امید آفرینی

🔻

Demanding & create hope is our identity 🟥

🟥 مطالبه گری و امید آفرینی، هویت ما است

🔻

MARADA NEWS AGENCY