شورانگیزترین فجر انقلاب برای محرومین مناطق دور دست مازندران؛

جشن تریلیونی سپاه کربلا در فجر با شکوه چهل و پنجم انقلاب

رسانه MARADA از جشن های سپاه کربلا مازندران در ایام دهه فجر پیروزی انقلاب که در قالب 54 کلان طرح و 11669 پروژه اجرایی برنامه ریزی گردیده است، گزارش می دهد.

به گزارش دیدبان انقلاب؛ نشست خبری سردار دکتر سیاوش مسلمی با اصحاب رسانه استان مازندران سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ با محوریت ایام الله دهه فجر برگزار گردید که سردار فرماندهی سپاه کربلا در این نشست به تشریح راهبردها و رویکردهای طراحی و تدوین برنامه و همچنین اعلام برنامه های اجرایی ایام الله دهه فجر و دستاوردهای خدمت رسانی و محرومیت زدایی و معرفی روزشمار برنامه های بسیج و سپاه کربلا در دهه فجر سال ۱۴۰۲ پرداختند که مشروح آن به تفصیل در متن زیر ارائه می گردد:

 

گالری تصویری :

 

نشست خبری فرماندهی سپاه کربلا در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب / عکس

 

 

سردار مسلمی با نیم نگاهی به عملیات طوفان الاقصی و نتایجی که در پی واکنش اسراییل کودک کش و همدستی خبیثانه نظام سلطه با نسل کشی صورت گرفته به همراه داشت به دستاوردهای این عملیات در عرصه های بین المللی و تحول در افکار عمومی و خیزش مردم در کشورهای محتلف جهان در محکومیت اسراییل و حمایت از مردم فلسطین اشاره کردند.

 

سردار مسلمی اظهار داشت که بعد از وقایع اخیر فلسطین اشغالی، مردم جهان از قلب آمریکا گرفته تا انگلیس و فرانسه و آلمان و آفریقا و آسیا، اقشار گوناگون اجتماعی تا دسته بندی های سیاسی و دانشگاهی، همه و همه متأثر از این رویداد از ماهیت رژیم غاصب و منحوس صهیونیستی آگاهی یافته و تغییرات شگرف و بی سابقه ای در مطالبات و موضع گیری های مردم و مسئولین این کشورها در پی داشته است.

 

یکی از تأثیرات این عملیات در حوزه امنیتی و روابط بین الملل در ارتباط با ایران و جبهه مقاومت است و دنیا، رویکردها و برنامه ریزی ها، راهبردها و نوع تصمیم گیری های ایران و جبهه مقاومت را دائماً دنبال می کند و در همین راستا به دنبال سنجش میزان پشتیبانی و همراهی مردم داخل ایران از این رویکردها و تصمیم گیری های راهبردی است تا در صورت وجود نقطه ضعف متناسب با سطح ضعف پدیدار شده از آن جهت مقابله با ایران و پایین کشیدن دست برتر ایران در منطقه استفاده نماید.

 

افکار عمومی جهان تابع استراتژی ایرانی

 

یکی از ابزارهای تأثیرگذار در این رویارویی ابزار رسانه است که در اختیار ایادی استکبار است که با القاء انواع تکنیک های شانتاژ رسانه ای مانند همیشه می خواهند حضور و همراهی مردم را در عرصه های ملی و انقلابی کمرنگ نشان دهند و لذا نقش پر رنگ رسانه های ما را می طلبد که واقعیت های در جامعه و نوع نگاه قاطبه مردم به حاکمیت و انقلاب و دلدادگی مردم به نظام را به نوعی ظریف و همسو با هویت انقلابی و با نگاه ریزبین و دقیق اصحاب رسانه منعکس نمایند.

 

ما نیز باید با استفاده از ظرفیت های اجتماعی موجود در استان مازندران، چه جبهه نیروهای انقلاب اسلامی، چه ظرفیت های مستقل وفادار به اهداف انقلاب اسلامی و چه از طریق پایگاه اجتماعی بسیج، نقش پشتیبانی ظرفیت های اجتماغی از اهداف و ارمان های انقلاب را به خوبی به نمایش بگذاریم.

 

در همین راستا ما با بهره گیری از ظرفیت های مردمی سعی کردیم در قالب ۵۴ کلان برنامه، برنامه های اجرایی در دهه مبارک فجر را طراحی کردده ایم که بر این اساس ۱۱۶۶۹ برنامه اجرایی از پایین ترین رده بسیج تا اقشار تخصصی بسیج برنامه ها پی ریزی و جمع آوری و طرح ریزی شده اند.

 

پس از گذشت ۴۵ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی آنچه برای ما حائز اهمیت است، محصول این انقلاب است که ما را تبدیل کرده به کشوری و ملتی مستقل ، آزاد ، مقتدر ، با عزت ، متدین و پیشرفته در علم و همچنین انباشته از تجربیات گران بها و مطمئن و امیدوار و دارای تأثیر اساسی در منطقه و دارای منطق قوی در مسائل جهانی و بین المللی که این یک نمای کلی از ایران عزیز است و همه ما امروز در فضای آن نفس می کشیم و زندگی می کنیم و به آن مفتخریم.

 

اما آنچه امروز دشمن دارد با انواع تکنیک های شیطانی از جمله شایعه پراکنی و جهت تخریب چهره نظام در جامعه ما القاء می کند، تنها با دستان فعالان رسانه ای است که می توان امیدوار بود چهره واقعی از انقلاب را در مقابل آن به نمایش بگذاریم.

 

 در این ۵۴ عنوان کلان برنامه و ۱۱۶۶۹ ریز برنامه اجرایی، یکسری اهداف و راهبردهایی را مد نظر قرار داده ایم که مبتنی بر آن برنامه ها و عناوین آنها  به شرح ذیل تدوین گردیده است :

 

از جمله اهدافی که در این برنامه های دنبال می شود، عینیت بخشی به ارزش های انقلاب اسلامی و بزرگداشت این ایام خاصه ایام الله دهه فجر و تدوین و تبیین و ترویح دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی بوده است که سعی کرده ایم در لایه لایه این ۵۴ عنوان برنامه به آن توجه شود

 

ترویج و نقش وحدت ملی در پیشبرد اهداف انقلاب نیز از جمله راهبردهای مؤثر در تدوین برنامه های بوده است.

 

دشمن تلاش می کند اینگونه القا کند که نظام اسلامی ایران در طول این ۴۵ سال هیچگونه پیشرفت و دستاوردی نداشته لذا امروز ما نیاز داریم به تسلیح ملت به بصیرت و آگاهی که با روشنگری و بیان اطلاعات مؤثق از پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی بدست می آید و نتیجه آن ناکام گذاشتن دشمن در دستیابی به اهداف شوم و شرورانه او خواهد بود.

 

از دیگر رویکردها و اهداف ما، پشتیبانی از موضوعات معنوی و اعتقادی و اعلام حمایت از حقوق سایر ملت ها و جنبش های مقاومت مردمی در منطقه است.

 

تعمیق، نهادینه سازی و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی برای آحاد جامعه و خاصه نسل نوجوان و جوانان، از اهدافی است که در تدوین برنامه ها به آن پرداخته شده است.

 

ایجاد شرایط مساعد برای تشویق مردم به مشارکت جهت مشارکت حداکثری در انتخابات از دیگر رویکردها در تدوین برنامه های این ایام بوده است.

 

سیاست اساسی و اصلی سپاه که بسیار مورد توجه است این است که مردم با حضور حداکثری در انتخابات شرکت بکنند و رای مردم وارد صندوق بشود بدون آنکه بخواهیم توجه بکنیم نام چه کسی در نتیجه رای مردم از صندوق بیرون می آید، بدین معنی که سپاه به هیچ عنوان به هیچ یک از نیروهای رسمی و نیروهای دارای حکم خود از سپاه و بسیج اجازه نمی دهد نسبت به احدی تخریب یا طرفداری بکند.

این مردم هستند که باید بر اساس ارزش ها و ملاک ها و ویژگی ها منطبق بر سلایق خود نماینده خود را انتخاب نمایند که این وظیفه شرعی و قانونی و جزو حقوق حقه اولیه مردم در نظام جمهوری اسلامی است که مردم در انتخابات برای انتخاب نفرات مد نظر خود شرکت کنند.

سپاه خود را برای انقلاب هزینه می کند اما برای افراد هزینه نخواهد کرد چراکه افراد آمدنی و رفتنی هستند و اما این انقلاب است که ماندنی است لذا تلاش ما در مراحل انتخابات عدم طرفداری یا فعالیت علیه کاندیداها است و لذا ما در انتخابات و در نتایج رای گیری، هیچگونه تأثیر و دخالتی نداریم و به رای مردم احترام می گذاریم و تنها تلاش ما دعوت به مشارکت حداکثری پای صندوق های رای است و در کنار آن روشنگری در خصوص اهمیت حضور در انتخابات مطابق با متویات و فرمایشات امامین انقلاب چراغ راه ما بوده است.

 

بله این از رویکردهای اساسی ما در سپاه است که همیشه در پیشانی همه راهبردها و رویکردهای ما در مجموعه سپاه سعی شده در طراحی برنامه های به آن توجه شود این است که در همه ابعاد از منویات و تدابیر امامین انقلاب اسلامی استفاده وافر بشود

 

تبیین ارزشهای انقلاب اسلامی با ارائه محتوای روشنگرانه و بازخوانی جنایات رژیم پهلوی و وابستگی آنها به استکبار را همچنین در تدوین برنامه ها به اندیشه ها و آرمانهای انقلاب اسلامی پرداخته می شود.

 

ترویج هویت ملی با تأکید بر انسجام و تقویت و حفظ وحدت ملی در تمام مراسمات و برنامه های دهه فجر امسال مورد توجه بوده است

 

با توجه به شرایط و فضای سیاسی و اجتماعی کشور، تشویق مشارکت فعال زنان و جوانان در فعالیت های خلاقانه فرهنگی اجتماعی نیز در دستور کار تدین برنامه ها بوده است.

 

بازآفرینی هنرمندانه عملکرد انقلابی بسیج در طول ۴۵ سال گذشته یکی دیگر از موضوعاتی بوده است که سعی شده در عناوین برنامه ها به آن توجه شود.

 

سناریوهای متعدد و مخرب دشمن که این روزها بیش از پیش شاهدش هستیم که فعالانه در حوزه های مختلف دسیسه می کند و آنرا در دستورکار دارند لذا تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و روشنگری در مقابل خباثت دشمنان از رویکردهای ما در تدوین برنامه های دهه فجر بوده است.

 

استفاده از ابزارهای متعدد فرهنگی هنری و تولید محتوای فاخر تبلیغی تبیینی و ترویجی در راستای جلب توجه مخاطبان بویژه با تمرکز بر مردمی سازی و بومی سازی از موضوعات دیگری بوده که سعی داشته ایم به آن بپردازیم.

 

شش راهبرد که ما به عنوان راهبرد اساسی در تدوین برنامه ها لحاظ کرده ایم عبارت است از :

 

» معرفی و ترویج هنرمندانه و جذاب ارزشهای انقلاب اسلامی به نسل جدید با استفاده از ابزار های متعدد فرهنگی هنری

» برگزاری برنامه ها و مراسم ها با ترکیب ارتباط عمیق انقلاب اسلامی با اعیاد مذهبی و بهره گیری از اعیاد مذهبی در تدوین و اجرای برنامه های دهه فجر پیروزی انقلاب

» بهره گیری از جشن های پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان ابزار تقویت گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه

رویداد دهه فجر به عنوان یک رویداد بزرگ تحت عنوان شکل گیری نظام اسلامی در ایران به عنوان پازلی مؤثر می تواند بر مردم و دولت های منطقه نیز تأثرگذار باشد.

» ایجاد فضای آگاهی بخش و بصیرت افزا برای تشویق و ترویج مشارکت مردم برای حضور حداکثری در انتخابات که در برنامه های دهه فجر

» ترویج و تبیین نقش برجسته اقشار مختلف مخصوصاً نقش بانوان در پیروزی و پیشبرد اهداف انقلاب به عنوان راهبرد تأثیرگذار و عمیق در تدوین برنامه های دهه فجر

» الهام بخشی در توسعه انقلاب اسلامی با ارائه تصویر روشن جذاب و مطلوب بر زندگی آینده مبتنی بر ارزشهای انقلاب اسلامی است

 

» از سیاستهای راهبردی دشمن که شدیداً به دنبال آن است، ایجاد نا امیدی و عدم باور و امید به انقلاب اسلامی است که ما سعی کرده ایم در برنامه ها به گونه ای عمل نماییم که امید به آینده در مردم نسبت به انقلاب را بی افزاییم.

همچنین در مقابل پروژه های ناامید سازی دشمن که در پوشش رسانه ای دنبال می کنند راهبرد امید به آینده برای قشر جوان در دستورکار در طراحی برنامه های ما است.

 

 بخش های کلیدی و حائز اهمیت ۱۱۶۶۹ برنامه اجرایی در موضوعات ۵۴ گانه ایام دهه فجر عبارت است از:

 

یکی از برنامه های ما در این ایام در بخش نوجوانان و جوانان اجرای ۲۳۶ سرود میدانی در سطح استان مازندران است.

 

برنامه دیگر که قوام بخش و استحکام بخش مبانی دینی و فرهنگی ما است بزرگداشت و یادواره های شهدا است که به تعداد ۴۲۷ مراسم اجرایی در این عرصه موضوع را در برنامه ریزی ها داریم.

 

از دیگر برنامه های در حال اجزای ما در این ایام سلسله مسابقات و جشنواره های علمی ورزشی فرهنگی و هنری است که از سطح پایگاه های مقاومت آعاز شده که به تعداد ۱۲۷۰ برنامه مسابقات در این موضوعات دیده شده است.

 

در عرصه فرهنگی هنری و پویش ها به تعداد ۲۵۵ پویش فرهنگی و در طراحی های گرافیکی ، پوستر و عکس و عکس نوشت ، نماهنگ و کلیپ ها و آواها به تعداد ۵۶۰ تولید فرهنگی در این حوزه برنامه داریم.

 

در عرصه محرومیت زدایی، رسیدگی به امور نیازمندان با محوریت کمک های مردمی به تعداد ۲۵۸ برنامه میزهای خدمت در استان در دهه فجر برگزار خواهد شد.

 

این ایام به واسطه مناسبت ها و اعیاد مذهبی توجه به برنامه های قرآنی در قالب محافل و مسابقات و نشست ها به تعداد ۴۵۵ برنامه قرآنی در دستور کار اجرایی قرار داده شده است.

 

ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی با برگذاری نمایشگاه ها در سه عرصه فرهنگی ، علمی ، اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی از جمله عناوین برنامه های نمایشگاهی در دستور اجرا در ایام دهه فجر می باشد.

 

کاروان های سیار شور آفرینی انقلاب در ۵۳ نقطه از استان مازندران و همچنین اردوهای جهادی و فرهنگی و پیشرفت به تعداد ۱۵۶ اردوی جهادی در استان طراحی شده است که در این بین به تعداد ۱۲۹ اردوی به امور فرهنگی و پیشرفت و توسعه اختصاص دارد.

 

در بخش ترویج ارزش های ملی مذهبی زیارت قبور شهدا و سرکشی و تکریم به خانواده های شهدا که طبق برنامه ریزی به تعداد ۴۴۰ و همچنین تعداد ۶۹۸ ایثارگر مورد توجه و تکریم قرار خواهند گرفت و همچنین تجلیل و تکریم از خانواده های شهدای انقلاب در قالب مراسمات و برنامه ها به تعداد  ۳۶۰ خانواده شهید در برنامه ها مورد نظر خواهیم داشت.

 

برپایی ایستگاه صلواتی و موکب های فرهنگی در ۲۸۵ نقطه از استان مازندران طراحی و برنامه ریزی شده است که ریز برنامه اجرایی آنها آماده و قابل دسترسی است

 

برای تجمیع ظرفیت ها و مشارکت تمامی مسئولین و دست اندرکاران در مرکز و سراسر استان، نشست تخصصی و جلسات ویژه با شوراهای اداری و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با محوریت طراحی محیطی و اجرای برنامه های فضاسازی در مرکز استان و الگو گیری برای دیگر شهرستانها که به احسن وجه به انجام خواهد رسید که قبل از ورود به ایام الله دهه فجر، یکسری از برنامه ها، برنامه های عمومی هستند که از فضاسازی محیطی و اطلاع رسانی و تبلیغ و اعلامیه های محیط شهری و خیابانی است که برخی از هم اکنون آغاز و برخی صورت گرفته است.

 

روزشمار ایام الله دهه مبارک فجر

 

اولین روز ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی

روز پنج شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ با شعار انقلاب اسلامی، امام خمینی رحمه الله علیه ولایت فقیه و رهبری

که از جمله برنامه های این روز برامه های اجرایی در مصلاهای سراسر استان و برگزاری دوره بصیرتی معرفتی طلاب در شهرستان رامسر و برنامه هایی با استفاده از ظرفیت های شهرستانی از جمله مهمترین آن استقبال نمادین از ورود حضرت امام در فرودگاه های استان است و دیگر برنامه محوری ما در این روز مسابقه کتابخوانی ۲۰۰۰ نفری با محوریت کتب منتشر شده با موضوع مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه ریزی گردیده است.

 

دومین روز ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی

روز جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ با شعار تحکیم بنیاد خانواده، نسل انقلابی

که با ارتباط تصویری زنده از شبکه مازندران در خصوص روایتگری انقلاب اسلامی  همراه است که بصورت مستقیم از حسینیه عاشقان ثارالله سپاه ناحیه قائمشهر و با محوریت بانوان اجرا و پخش خواهد شد.

 

سومین روز ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی

روز شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ با شعار انقلاب اسلامی جوان خودباوری و تولید دانش بنیان

از برنامه های محوری روی سوم دهه فجر برنامه چهل مسجد چهل روایت است که در هر شهرستان در سطح استان مازندران به اجرا در خواهد آمد.

 

چهارمین روز ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی

روز یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ با شعار انقلاب اسلامی، معنویت گرایی و کرامت انسانی

با اجرای برنامه های فرهنگی ورزشی اقشاری، محافل شعر انقلاب و همایش خانوادگی تراز انقلاب همراه خواهد بود.

 

پنجمین روز ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی

روز دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ با شعار انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی انسجام ملی

که با نشست های روشنگری و مراسم جشن تکلیف سیاسی برای دانش آموزان رأی اولی در سطح شهرستان ها همراه خواهد بود.

 

ششمین روز ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی

روز سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ با شعار انقلاب اسلامی، جهاد، مقاومت و عزت بین المللی

که در این روز برگزاری یادواره های شهدای حوزه سلامت با محوریت بسیج جامعه پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی بایل برگزار خواهد شد.

همچنین برنامه محوری چهلمین روز شهادت شهدای زائر مزار حاج قاسم سلیمانی را در حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر و اکران فیلم را در پایگاه های مقاومت سراسر استان در همین روز خواهیم داشت.

 

هفتمین روز ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی

روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ با شعار انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح، امنیت و اقتدار ملی

که با همایش مثل مصطفی ۲ و با محوریت توانمندسازی و تجلیل از فعالان فرهنگی در شهرستان های سراسر استان همراه خواهد بود و همچنین برنامه های با محوریت بسیج جامعه کشاورزی است که با همت جهاد کشاورزی در دستور کار اجرایی این روز قرار داده شده است و برنامه مراسم همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت است که از موضوعات محوری همایش، جهاد تبیین، مسیر روشن خواهد بود که در سالن اداره کل هلال احمر به شکلی فاخر با حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت به اجرا در خواهد آمد.

از دیگر برنامه های روز هفتم از دهه فجر، اختتامیه فیلم کوتاه و مسابقه کتابخوانی لبخند، یک معجزه که در سالن سلمان هراتی توسط بسیج هنرمندان برگزار خواهد شد.

 

هشتیمن روز ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی

روز پنج شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ با شعار انقلاب اسلامی قرآن کریم، پیامبر مهربانی، ایثار و شهادت

که در سراسر استان مراسم مهمانی لاله ها با محوریت عطر افشانی قبور مطهر شهدا را در تمامی گلزار شهدای استان با همکاری ادارات بنیاد شهید برگزار خواهیم داشت و دیگر برنامه اجرایی نیز برپایی موکب های صلواتی ویژه مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و همچنین یادواره ویژه شهدای جنگل در شهرستان سوادکوه برگزار خواهد شد.

 

نهمین روز ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی

روز جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ با شعار انقلاب اسلامی و انتظار موعود و تمدن نوین اسلامی

گه جشن بزرگ انقلاب اسلامی همراه با جهاد تبیین و سخنرانی بصیرتی در سراسر شهرستان های استان و همچنین حضور بسیجیان در مصلاهای نماز جمعه را در این روز به اجرا در خواهیم آورد.

 

دهمین روز ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی

روز شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ با شعار انقلاب اسلامی، ادیان و اقوام، همبستگی ملی، وحدت اسلامی

که همراه با افتتاحیه آغاز اعزام اولین کاروان راهیان نور محلات و دانشجویی، در تداوم اعزام زائران دانش آموزی برادران و فرهنگیان به راهیان نور برگزار خواهد شد.

 

آخرین روز ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی

روز یک شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ با شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی

که ضمن اجرای برنامه های متعدد فرهنگی در مسیر راهپیمایی دهه فجر در کل استان از موکب های فرهنگی و ایستگاه های صلواتی و اجرای سرودهای میدانی بهره خواهیم برد و کمک خواهد شد که ان شاءالله یک راهپیمایی بسیار باشکوهی را داشته باشیم.

 

سردار دکتر مسلمی در ادامه تشریح راهبرد ها و اعلام برنامه های ایام الله دهه فجر به بیان دستاوردهای اجرایی بسیج و سپاه که در دهه فجر افتتاح خواهند شد پرداخت و تدین شرح عنواان داشت:

 

نقطه امید بخش برای رفح محرومیت ها و محدودیت ها در سطح استان، فعالیت های بسیج سازندگی است

 

از زمان شکل گیری بسیج سازندگی در حوزه پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی بالغ بر ۴۴۵۰  پروژه عمرانی به اتمام رسیده و ۲۲۸۸ میلیارد تومان در جهت اجرای این پروژه های عمرانی تا این لحظه هزینه شده است.

 

 

افتتاج پروژه های محرومیت زدایی در قالب برنامه های در دستور روزشمار ایام الله دهه فجر به شرح ذیل است:

 

پروژه های عمرانی محرومیت زدایی که در حال حاضر در دست اجرا است ۲۷۹۵ پروژه می باشند که اعتباری بالغ بر ۳۳۰۲ میلیارد تومان معادل ۳ همت برای اجرای آن در نظر گرفته شده که به امید خدا در کوتاه ترین زمان ممکن به دست محرومین نیازمند خواهد رسید

 

دیگر حوزه هایی که بسیج سازندگی در این حوزه مأموریت دارد از محل تبصره تبصره ماده ۱۸ اعطای تسهیلات اشتعالزایی کم بهره و ارزان قیمت به اعتبار ۳۴۶ میلیارد تومان اختصاص داده شده است که تا این لحظه ۴۹۶۵ نفر برای این منظور به بانک های عامل معرفی شده اند.

 

تعداد قابل توجهی از نیروهای جهادی همواره پای کار محرومیت زدایی هستند که بسیج سازندگی در مأموریت های خود از آنها استفاده می کند.

 

پس از برنامه های در دستور کار مقابله با ویروس کرونا و فرمان اجرایی رهبری معظم انقلاب با محوریت محرومیت زدایی و مواسات و کمک های مؤمنانه به آحاد مردم ۱۱۹۳۲۸۳۷ خدمت به مردم ارائه شده که اعتبار اختصاص داده شده به این منظور، هزار و چهارصد و چهل و سه میلیارد تومان از محل  کمک های خیرین، گروه های جهادی و کمک های مردمی دریافت و اختصاص داده شده و بسیج و سپاه است که در قالب خدمات به مردم اعطا و ارائه شده است.

 

در حوزه پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی ۲۲۹ پروژه به دست نیازمندان خواهد رسید که از جمله این پروه ها تعداد  ۳۸ راه روستایی به تعداد ۱۳ پروژه به طول ۳۷ کیلومتر که حدود ۸ میلیارد و صد میلیون تومان هزینه شده است.

در حوزه آبرسانی و لوله گذاری ۳۹ پروژه به طول ۹۵ کیلومتر به میزان ۴ میلیارد و هفتصد میلیون تومان و در حوزه احداث مخزن آبرسانی به تعداد ۱۷ پروژه به میزان ۴۲۵۰ مترمکعب است که حدود سه میلیارد و صد میلیون تومان هزینه در بر داشته است و در حوزه ایستگاه پمپاژ آب ۴ پروژه جهت بهره برداری آماده می باشد که ۲ میلیار در این خصوص هزینه شده است و در حوزه برق رسانی ۶ پروژه داریم که حدود ۳۰ میلیارد در این خصوص هزینه شده است که همه این چهار موضوع در حوزه ابرسانی درقالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به اجرا در آمده است.

 

در خصوص پروژه های عمرانی در حوزه بحران دو پروژه در این ایام به بهره برداری خواهد رسید که یکی احداث دیوار حفاظتی رودخانه های است که تعداد ۲۱ پروژه در این خصوص است که حدود ۲ میلیارد و دویست میلیون تومان در این خصوص هزینه شده است.

در حوزه لایروبی و ساماندهی رودخانه ها ۴ پروژه را داریم که حدود ۶۰۰ میلیون تومان در این خصوص هزینه شده است.

 

از دیگر برنامه های اجرایی به تعداد ۷ پروژه جاده بین مزارع با هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد و دویست میلیون تومان می باشد.

 

از دیگر موضوعات که در کمک به دولت است، امکان خدمات ارتباطات در کمک به مخابرات با فراهم کردن شرایط گسترش فیبر نوری در سطح استان مازندران در قالب تفاهم نامه با مخابرات استان در قالب ۳ پروژه که ۳ میلیارد و هشتصد میلیون تومان در این ایام به بهره برداری خواهد رسید و در کنار آن همچنین احداث هفت سایت مخابراتی را خواهیم داشت.

 

موضوع دیگر هم پروژه زباله سوز ساری است که در صورت تامین نقدینگی و تأدیه تعهد، با پایان عملیات اجرایی دو درصدی ابنیه ادامه کار تحویل شرکت تی تی اس داده شود.

 

موضوع بعدی بحث تأمین خانه روستایی برای محرومین روستایی است که به تعداد۳۰ خانه محروم در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت.

 

ساماندهی قبور مطهر شهدا نیز به تعداد ۲۵ پروژه از جمله برنامه های پیش رو است که به بهره برداری خواهد رسید.

 

مجموع پروژه های عمرانی که توضیح داده شد حدود ۵۳۲ میلیارد تومان صرف اعتبار آن شده که برای این ایام آماده بهره برداری می باشند.

 

افتتاح ۷۰ پروژه مشاغل خرد و ۱۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزا در این ایام افتتاح خواهد شد که مجموعاً در حوزه اشتغالزایی ۱۸ میلیارد و هشتصد و هفتاد میلیون تومان صرف اعتباربخشی به آنها شده است.

 

سردار فرماندهی سپاه کربلا در پایان به مجموع پروژه های عمرانی و اجرایی همچنین کمک های مؤمنانه و مانند اینها از جمله تامین جهیزیه و لوازم التحریر و بسته های معیشتی و درمانی که همگی از مأموریت های بسیج سازندگی است اشاره کرد و افزود: مجموع کل اقداماتی که در دهه فجر چهل و پنجم انجام خواهد شد اعتباری بالغ بر پانصد و هفتاد و شش میلیارد و دویست و ده میلیون تومان برایشان صرف گردیده است که در جشن های پیروزی انقلاب اسلامی در سطح استان مازندران افتتاح خواهند شد.

 

 

 بیشتر بخوانید 

 

 

افکار عمومی جهان تابع استراتژی ایرانی

 

نقش سپاه در تأیید صلاحیت کاندیداهای انتخابات

 

سپاه چگونه بر انتخابات اثر می گذارد؟

 

دیدبان انقلاب

گروهی است جهادی و مرکزی است راهبردی رسانه ای

که با محوریت تحریک فکر، امید آفرینی و مطالبه گری که بصورت مستقل و آتش به اختیار فعالیت می نماید.

🔻

MARADA NEWS AGENCY

🔻

Demanding & create hope is our identity 🟥

🟥 مطالبه گری و امید آفرینی، هویت ما است