در راستاي دومین کنگره ملي۱۴۵۰۰شهید سرافراز استان مازندران

اجرای زنده ارکستر سمفونی ملی ایران در مازندران

رسانه MARADA.IR از آئین اجرای زنده ارکستر ملی ایران که در راستای دومین کنگره ملی شهدای مازندران در تالار مرکزی شهرستان ساری برگزار شد گزارش می دهد.

به گزارش دیدبان انقلاب؛ آئین اجرای زنده ارکستر ملی ایران با سرپرستی «همایون رحیمیان» و خوانندگی «سید محسن حسینی» و «اکبر رستگار» در راستای دومین کنگره ملی۱۴۵۰۰شهید سرافراز استان مازندران ۱۴ مهر ۱۴۰۳ در تالار مرکزی شهرستان ساری  برگزار شد.

 

اجرای زنده ارکستر سمفونی ملی ایران در مازندران / عکس

 

سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا در این مراسم ضمن گرامی‌داشت یاد شهدا، اظهار داشت: اجرای سمفونی «دیار علویان» توسط ارکستر ملی ایران یکی از برنامه‌های پایانی دومین کنگره ملی ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید سرافراز استان مازندران است که با تلفیقی از سازهای محلی و سنتی و چهار قطعه با کلام و یک قطعه بی‌کلام اجرا شد.

 

سردار مسلمی با بیان اینکه هر پنج قطعه برای اولین بار اجرا شده است، ادامه داد: با توجه به کیفیت آهنگسازی و اجرای آن از آثار فاخر و شاخص در حوزه موسیقی مازندران به شمار می‌آید.

 

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به استقبال مردم و هنردوستان اذعان داشت: این مراسم فاخر در توسعه فرهنگ و هنر کمک می‌کند.

 

سردار مسلمی ادامه داد: اجرای سمفونی شهدای مازندران یکی از برنامه‌های این دومین کنگره شهدای استان مازندران بود که برای اولین بار خارج از استان و در استان مازندران به صورت زنده اجرا شد.

 

مشاهده ویدئوها :

 

 

گالری عکس :