سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ساری به مناسبت دهه احیاء

ملت امام حسینی، ملت ظلم ستیز و دین مدار

دبير ستاد امر به معروف و نهي از منکر مازندران در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه مرکز مازندران که به مناسبت دهه اول ماه محرم که دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر می باشد، عنوان داشت: ملتی که داعیه دار پیروی از سلوک امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورای حسینی است، باید دین مداری و ظلم ستیزی و مقابله با طاغوت و تفکر یزیدی عصر خود را سرلوحه اعمال و کردار خود نماید.

به گزارش مردّا به نقل از خبرنگار اعزامی مرکز رسانه ای دیدبان انقلاب به مراسم نماز جمعه شهرستان ساری؛ مهرداد محمدی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه مرکز استان مازندران عنوان داشت: ما بر اساس آموزه‌های دینی تلاش داریم فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در بین مردم جامعه ترویج نماییم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران به اهداف قیام امام حسین (ع) اشاره و اظهار کرد: اگر نظام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی پیاده سازی شود، آن جامعه هم از لحاظ مادی و هم معنوی به رستگاری خواهد رسید.

محمدی با بیان اینکه امام حسین (ع) جان خودش را در این مسیر فدا نمود تا با نظام طاغوت مبارزه کند، تصریح کرد: امروز ما تنها می‌خواهیم با زبان و رفتار خود در این مسیر قدم بگذاریم و اصلاح امور را صورت دهیم بنابراین نباید از همین مقدار نیز دریغ کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه نظام ما در ابعاد گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و … نیازمند اصلاح است، گفت: هجمه‌های زیادی در مقابل نظام و مردم ما قرار دارد و ما باید تلاش کنیم این نظام که نظام راهبردی و تمدن ساز است را به حکومت جهانی امام عصر (عج) متصل نماییم.

وی با بیان اینکه همه ما در قبال این فریضتین و این واجب الهی مسئولیم، عنوان داشت: نباید این تفکر غلط در جامعه غالب شود که این فریضه وظیفه قشر خاصی از جامعه است، زیرا بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری این تفکر به زندانی شدن امر به معروف و نهی از منکر منجر خواهد شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با بیان این مطلب که اگر می‌خواهیم حکمرانی عادلانه و زیست عفیفانه در جامعه ساری و جاری باشد باید تلاش کنیم تا این فریضتین در جامعه پیاده سازی شود، خاطر نشان کرد: آحاد مردم باید با احساس مسئولیت اجتماعی و عدم بی تفاوتی نسبت به مسائل پیرامونی خود در جامعه به ترویج این فرهنگ ناب اسلامی و اجتماعی کمک نمایند.

محمدی بحث نظارت عمومی را از جمله مهمترین مسائل مرتبط با احیای این فریضتین برشمرد و اظهار داشت: همه مردم به ویژه دغدغه‌ مندان جامعه باید تلاش کنند تا نظارت عمومی در سطح جامعه شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه مخاطب اصلی ستاد در رویکرد جدید مسئولان و زمامداران جامعه هستند، خاطر نشان کرد: اگر مسئولین نظرات و انتقادات را به خوبی بشنوند و به درستی نیز عمل نمایند اصلاح امور انجام خواهد شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با تاکید بر اینکه مسئولان نباید از اینکه مخاطب امر به معروف و نهی از منکر قرار گیرند ناراحت شوند، گفت: مردم باید در جامعه اسلامی بتوانند بدون لکنت زبان مسائل خود را با مسئولان در میان بگذارند.

محمدی به موضوع عفاف و حجاب نیز گریزی زد و افزود: امروز اگر موضوع عفاف و حجاب در دستگاه‌های حاکمیتی و از سوی خانواده کارکنان دولت به درستی رعایت شود، قطعاً مردم نیز از این موضوع الگوبرداری خواهند کرد.

وی تربیت نسل جوان آماده برای اعتلای نظام اسلامی را از مطالبات به حق مقام معظم رهبری خواند و تصریح کرد: نظام آموزش و پرورش ما برای این مهم باید از افرادی استفاده کند که دل در گرو امام حسین (ع) دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران به اقدامات موثر گروه‌های احیاگر تخصصی و تشکل‌های مردمی مرتبط با فریضتین اشاره و عنوان داشت: صدا و سیما هم اقداماتی در این حوزه داشته که نیاز است برنامه‌ های اقناعی و تبیینی مناسب برای این موضوع مهم را بیشتر در دستور کار خود قرار دهد.