در نشست تشریحی لیگ رسانه ای دومین کنگره ملی شهدای مازندران مطرح شد

فراخوان تولیدات رسانه ای و جمع آوری آثار شهدای استان مازندران

رسانه MARADA از نشست تخصصی کمیته اطلاع رسانی و فضای مجازی دومین کنگره ملی شهدای سرافراز استان مازندران با موضوع برنامه ریزی و هماهنگی های رسانه ای و تشریح طرح لیگ رسانه ای شهدا با عنوان علویان خط شکن و طرح جمع آوری آثار با عنوان روایت 25 گزارشی منتشر می نماید.

به گزارش دیدبان انقلاب؛ کمیته اطلاع رسانی و فضای مجازی دومین کنگره ملی شهدای سرافراز استان مازندران با حضور سرهنگ پاسدار عسکر مجیدی، معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا، معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلا، رییس سازمان بسیج رسانه مازندران و دبیر کنگره ملی شهدای سرافزار استان مازندران روز ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۳ با دعوت از خبرنگاران و خبرگزاری های مرکز استان در ساختمان کنگره شهدای مازندران واقع در بوستان ولایت برگزار گردید.

 

نشست تشریحی لیگ رسانه ای دومین کنگره ملی شهدای مازندران / عکس

 

سرهنگ پاسدار عسکر مجیدی معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا و رئیس ستاد اجرایی کنگره شهدای استان مازندران بخش ابتدایی سخنان خود را به تشریح برنامه‌های دومین کنگره ملی شهدای سرافراز استان مازندران اختصاص داد و رو به خبرنگاران حاضر در این نشست اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود ما ملت امام حسینیم یا گفته می‌شود ما ملت شهادتیم در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از احیای دوباره اسلام در ایران اسلامی (بلکه احیای اسلام ناب در سطح جهان) با رشادت و ایثارگری‌های مثال زدنی مردم ایران اسلامی ثابت کردند که این ملت مصداق بارز ملت شهادت هستند که با وجود تقدیم قریب به ۲۰۰ هزار شهید که تقدیم انقلاب کردند اما حاضر نشدند از آرمان‌های مکتب حسینی کوتاه بیایند.

 

هر جای دنیا و در تمام مقاطع تاریخی در پشتیبانی از اسلام ناب و در راستای تبعیت از امامت ائمه هدی این مازندرانی‌ها بودند که نقش آفرینی همه جانبه داشته‌اند و برای این مهم کافیست سیره مردم شناسی تبرستان قدیم را مطالعه کنید.

 

امروز هم ما به برکت این جان نثاری‌ها و ایثارگری‌ها اینجا هستیم تا با افتخار دومین کنگره ملی شهدای استان مازندران را برگزار نماییم.

 

مازندرانی‌ها همواره با انتخاب آگاهانه و آزادانه از میان نحله‌های انحرافی مختلف اسلامی، شیعه بودن را انتخاب کردند چرا که اعتقاد به اصالت و ریشه‌دار بودن آن از منبع اسلام ناب داشتند.

 

آری این مازندرانی‌ها بودند که در طول تاریخ پای اعتقاداتشان ایستادند و تا به امروز ۱۴۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردند و ما در این کنگره با پیش بینی برنامه‌های مختلف در صدد هستیم یاد این شهدای سرافراز را گرامی داریم.

 

سرهنگ پاسدار عسکر مجیدی معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا به صورت تیتر وار به برخی از برنامه‌های دومین کنگره ملی شهدای استان مازندران اشاره کرد که از جمله آنها عبارت بودند از:

 

اجرای برنامه‌های متنوع در جهت زنده نگه داشتن و پیگیری اهداف پیام‌ها و آثاری که شهدا برای ما از خود باقی گذاشته‌اند تا راه آنها ادامه یابد و ایثارگری و فداکاری آنها از یاد نرود داریم.

برنامه‌های هنری میدانی با عناوین مختلف با اجرای افراد هنرور در سطح استان به اجرا در می‌آید از جمله نمایش میدانی فصل شیدایی یا با عنوان راز سرزمین عشق که به مدت ۱۵ روز در محوطه ماهفروجک ساری به اجرا در خواهد آمد.

 

از دیگر محورهای کنگره ملی شهدای استان معرفی علمای بزرگ شهید همانند عالم بزرگ تاریخ استان مازندران شهید شیخ فضل الله نوری و همچنین معرفی علمای بزرگ دیگری مانند شریف العلما و شیخ رضی و ابن شهرآشوب که با محوریت مبحث علوی بودن بزرگان تاریخ مازندران در دستور کار کنگره می‌باشد.

 

ما در این کنگره تاریخ مازندران را ورق خواهیم زد تا به ویژه به علمای شهید از صدر اسلام تاکنون بپردازیم و مقاطع تاریخی مهم نقش آفرینی این علمای شهید در این کنگره معرفی خواهند شد.

یکی دیگر از برنامه‌های ما مبحث معرفی مازندران و مازندرانی‌ها به عنوان اولین مردمی که در تاسیس حکومت شیعی با کمک یمنی‌ها نقش مهمی ایفا کردند خواهد بود و این مبحث را معرفی خواهیم کرد که چگونه مازندرانی ها در یمن اولین حکومت شیعی را تشکیل دادند.

 

همچنین برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب و نمایشگاه هنرهای تجسمی مرتبط با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت از برنامه‌های محوری در دستور کار این کنگره می‌باشد.

 

سیر نمایشگاهی دفاع مقدس و مقاطع تاریخی نقش آفرینی بزرگان مازندران در قالب نمایشگاهی آزاد در اختیار بازدیدکنندگان خواهد بود.

 

از دیگر برنامه‌های محوری این کنگره اجرای سمفونی دفاع مقدس است که حال و هوای سیر تاریخی فرهنگ ایثار و شهادت در تاریخ مازندران را در قالب موسیقی تداعی خواهد کرد.

 

برگزاری و پشتیبانی از مراسمات ازدواج و اهدای جهیزیه های متعدد و ساخت خانه‌های محروم و رسیدگی به امور محرومین از جمله کلیات برنامه‌هایی است که در طول ایام برگزاری کنگره انجام خواهد شد.

 

این کنگره دارای ۱۵ کمیته تخصصی در دل خود می‌باشد که یکی از آنها کمیته اساتید و دانشگاهیان است که بناست در سمینارهای تخصصی با ارائه پایان نامه‌های سطح علمی بالا حول محور موضوعات کنگره به اجرا در آید.

 

از دیگر کمیته‌هایی که می‌توانم به آنها اشاره کنم کمیته دانش‌آموزی کمیته ورزشی و کمیته هنر است که در کمیته هنر سعی بر آن است تا از تکنولوژی‌های جدید در اجرای برنامه بهره ببریم و در کمیته ورزشی در صدد هستیم با دعوت از آقای هادی عامل به عنوان مجری، محوریت برنامه‌های کمیته ورزشی را ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای قرار دهیم.

 

سرهنگ پاسدار عسکر مجیدی در بخش دوم سخنان خود به مسابقات تولید محتوای رسانه ای در قالب لیگ رسانه ای علویان خط شکن اشاره کرد و عنوان داشت: لیگ رسانه ای از محوری‌ترین و با اهمیت‌ترین برنامه‌های در دستور کار کنگره ملی شهدای استان مازندران است که طی آن عموم مردم از موضوعات و سوژه‌های مرتبط با برنامه های کنگره شهدا آگاه خواهند شد.

 

اهمیت و جایگاه رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در انعکاس برنامه‌های کنگره شهدا و موضوعات مرتبط با نقش آفرینی مردم دیار علویان در طول تاریخ که در راستای آرمان‌های شهدای این مرز و بوم در سیری تاریخی به وقوع پیوسته بسیار با اهمیت است که در قالب لیگ رسانه‌ای شهدا با عنوان علویان خط شکن در دستور کار برگزاری کمیته اطلاع رسانی و فضای مجازی کنگره ملی شهدای مازندران می‌باشد به این گونه که هم راستای تبیین موجب آگاهی بخشی و تلنگری برای ادراک سازی و تحریک افکار جامعه نسبت به آرمان‌های مقدسی گردد که شهدا برای حفظ و اعتلای آن از جان خود گذشتند.

 

ما در لیگ رسانه‌ای از رویکردهای انتقادی و تحلیلی و تبیینی، خلاقانه و هنری استقبال می‌کنیم.

 

سرهنگ عسگر مجیدی در بخشی از سخنان خود به اهمیت جمع آوری آثار مرتبط با شهدا اشاره کرد و عنوان داشت ستاد و دبیرخانه کنگره ناگزیر خواهد بود تا از یک کنگره تا کنگره بعدی آثار و اسناد مرتبط با شهدا را جمع آوری و دسته‌بندی و به روز رسانی نماید و تولیدات متناسب با موضوع را در زمان مقتضی به زمان برگزاری کنگره بعدی برساند.

 

وی همچنین به برگزاری یادواره ملی شهید شاخص کشور در برج میلاد اشاره کرد و گفت برای سردار شهید محمد حسن طوسی به عنوان شهید شاخص ملی روز ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ در برج میلاد یادواره ای ملی خواهیم داشت.

 

همچنین در بخش شهدای بین‌الملل روز هفدهم و هجدهم شهریور در آمل اجلاسه‌ای خواهیم داشت و در بابل نیز محفل شهدای قرآنی در دستور کار است؛ ۶ اجلاسیه مهم و محوری هم در سالن ماه فروجک ساری برگزار خواهد شد و یادواره شهید شیخ فضل الله نوری در بخش علمای شهید در نور برگزار می‌گردد و برای شهدای اسارت هم برنامه ویژه‌ای خواهیم داشت.

 

پس از سخنان معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا، تقوی به عنوان مسئول کمیته اطلاع رسانی و فضای مجازی به تشریح نحوه برگزاری طرح لیگ رسانه‌ای علویان خط شکن پرداخت و از علاقمندان به تولید محتوای دیداری شنیداری مکتوب و مجازی دعوت کرد تا در قالب این لیگ رسانه‌ای تولیدات خود را به دبیرخانه کنگره ملی ارسال تا هر هفته پس از داوری میان تولید کنندگان محتوای مطابق دستورالعمل لیگ رسانه ای، عناوین برتر معرفی و تقدیر شوند.

 

در بخش پایانی تشریح برنامه‌های کنگره ملی شهدا سرهنگ پاسدار عباسپور، دبیر کمیته ملی شهدای سرافراز مازندران به اهمیت موضوع جمع آوری آثار پرداخت و از همگان دعوت کرد تا آثار صوتی ویدیویی عکس وصیت‌نامه و هر نوع مستندی به یادگار مانده که از شهدای استان در دسترس دارند را به بخش روایت ۲۵ دومین کنگره ملی شهدای استان مازندران ارائه نمایند.

 

شایان ذکر است که رونمایی از پوستر لیگ رسانه‌ای علویان خط شکن و رونمایی از پوستر روایت ۲۵ پایان بخش این نشست تخصصی بود.

 

 

 

 

شهرداری ها در دومین کنگره ملی شهدای استان مازندران آستین بالا زدند

 

 

کمیته های تخصصی کنگره شهدای مازندران گرد هم آمدند

 

 

یادواره شهید محمد حسن طوسی در سطح ملی برگزار می شود

 

 

آئین رونمایی از نشان دومین کنگره شهدای استان مازندران / فیلم و عکس

 

 

نمایش راز سرزمین عشق، جلوه ای از تاریخ پرشکوه مازندران است