تله قوی ایران برای به دام انداختن آمریکا؛

چرا عملیات علیه ایران برای آمریکایی ها پیچیده است؟

رسانه MARADA / پس از حملات موشکی و پهپادی اخیر جبهه مقاومت به منافع و پایگاه های آمریکا در سوریه، عراق و اردن، یکی از احتمالات پیش روی بایدن، رییس جمهور آمریکا، طراحی حمله به ایران به شیوه ای است که مسئولین آنرا به گردن نگیرد.

به گزارش دیدبان انقلاب به نقل از یک منبع آگاه از مواضع آمریکا، پس از کشته شدن سه نظامی آمریکایی در حمله به یک پایگاه آمریکایی در شمال اردن، ایالات متحده در حال بررسی امکان انجام عملیات مخفیانه علیه ایران است.

یکی از این احتمالات حمله به ایران و عدم پذیرش مسئولیت آن است. یکی دیگر از احتمالات حمله به مقامات ایرانی، همانگونه که دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا دستور ترور سردار قاسم سلیمانی را صادر کرد. به نوشته بلومبرگ، واکنش بایدن می تواند یکی از مهمترین تصمیمات وی در دوران ریاست جمهوری‌اش باشد.

بدین ترتیب، بایدن از یک سو به دنبال مجازات عوامل حمله خواهد بود و از سوی دیگر ممکن است آمریکا را در رویارویی مستقیم با رهبری ایران به دام بیاندازد. چنین تشدید اوضاع به ویژه می تواند مانع از تلاش های ایالات متحده برای دستیابی به آتش بس میان اسرائیل و جنبش فلسطینی حماس شود.

بایدن همچنین باید عواقب اقتصادی احتمالی گام‌های بعدی خود را در نظر بگیرد، از جمله در بحبوحه درگیری مداوم ایالات متحده با حوثی‌های یمن در دریای سرخ که ادعا می شود تحت حمایت ایران هستند. وضعیت دریای سرخ تجارت دریایی جهانی را فلج کرده است.

 

بیشتر بخوانید :

 

افزایش نفرت جهان اسلام از آمریکا و غرب / تبیین

 

نظم تک قطبی آمریکایی در ۲۰۲۲ / آمریکا لرزان تر از همیشه

 

 

دیدبان انقلاب

گروهی است جهادی و مرکزی است راهبردی رسانه ای

که با محوریت تحریک فکر، امید آفرینی و مطالبه گری که بصورت مستقل و آتش به اختیار فعالیت می نماید.

🔻

MARADA NEWS AGENCY

🔻

Demanding & create hope is our identity 🟥

🟥 مطالبه گری و امید آفرینی، هویت ما است