رئیس ستاد اجرایی دومین کنگره شهدای سرافراز استان مازندران

نمایش راز سرزمین عشق، جلوه ای از تاریخ پرشکوه مازندران است

رسانه MARADA.IR گزارش بازدید سرهنگ مجیدی " معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا و رئیس ستاد اجرایی دومین کنگره ملی شهدای سرافراز استان مازندران " از مراحل آماده سازی نمایش بزرگ ميداني "راز سرزمین عشق" که در ساحل سیترای شهرستان نوشهر در حال برپایی می باشد را منتشر می نماید.

به گزارش دیدبان انقلاب؛ سرهنگ مجیدی ” معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا و رئیس ستاد اجرایی دومین کنگره ملی شهدای سرافراز استان مازندران ” ۲۳ تیر ۱۴۰۳ از مراحل آماده سازی نمایش بزرگ میدانی “راز سرزمین عشق” در ساحل سیترای شهرستان نوشهر بازدید کرد.

 

 

 

سرهنگ مجیدی در این بازدید طی مصاحبه ای به خبرنگار حاضر در ساحل سیترای نوشهر اظهار داشت : باید بتوانیم تاریخ و هویت ایران را با انجام کارهای شاخص به نسل جوان معرفی کنیم در همین راستا برنامه هنری و نمایش بزرگ میدانی راز سرزمین عشق برای معرفی تاریخ و هویت مازندران پیش بینی شده است.

سرهنگ مجیدی “معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا و رئیس ستاد اجرایی دومین کنگره ملی شهدای سرافراز استان مازندران” از مراحل آماده سازی نمایش بزرگ میدانی “راز سرزمین عشق” در ساحل سیترای شهرستان نوشهر بازدید کرد.

 

سرهنگ مجیدی در حاشیه ی این بازدید با بیان اینکه کنگره شهدای استان مازندران، یکی از بزرگترین رویدادهای استان در سال ۱۴۰۳ است، اظهار کرد: بنا به فرموده رهبر انقلاب، باید بتوانیم تاریخ و هویت ایران را با انجام کارهای شاخص و ماندگار به نسل جوان معرفی کنیم در همین راستا برنامه هنری و نمایش بزرگ میدانی راز سرزمین عشق برای معرفی تاریخ و هویت مازندران پیش بینی شده است.

 

وی به تاریخ پرشکوه مازندران اشاره نمود و بیان داشت: مازندران از روزهای اول صدر اسلام در ترویج و نشر اسلام نقش بسیار گسترده و بسیار مهمی داشته است همچنان که تشکیل اولین حکومت شیعی در آن اتفاق افتاد و به دیار علویان مشهور شد، در تشکیل حکومت شیعی در یمن نقش داشته و در عراق هم حضور پیدا کردند و به همین جهت لازم است که تاریخ مازندران را به نسل جوان معرفی کنیم.

 

سرهنگ مجیدی تصریح کرد: این برنامه ی بزرگ میدانی به فضل خداوند متعال در دو نقطه از استان اجرا خواهد شد و در مرداد ماه در ساحل سیترای شهرستان نوشهر اجرا خواهد شد.

 

وی به روایت بخشی از نمایش پرداخت و گفت: موارد مهم از تاریخ مازندران که شاخص است و شخصیت های بزرگی مثل شیخ فضل الله نوری، سعید العلما شریف العلما و همچنین ادامه پیدا میکند، چگونگی شیعه شدن مردم استان مازندران، نقش مردم مازندران و رزمندگان آن در دوران دفاع مقدس باتوجه به اینکه چهارده هزار و پانصد شهید از این استان تقدیم انقلاب شد، نقش مازندران در دوران سازندگی که اولین استانی بوده سو سنگرد را بازسازی کرده بود و همچنین نقش پررنگ این دیار در دفاع از حرم.

 

در پایان رئیس ستاد اجرایی دومین کنگره ملی شهدای سرافراز استان مازندران از مردم شریف غرب استان، شهرستان های نوشهر، چالوس، نور، عباس اباد، تنکابن و رامسر برای تماشای این نمایش بزرگ در ساحل سیترای نوشهر دعوت نمود.

 

اگر شخصیت برجسته شهدای مدافع حرم نبود – با محوریت شهید مرادخانی

 

 

کمیته های تخصصی کنگره شهدای مازندران گرد هم آمدند

 

نوشهر زیر سایه خورشید سلطان سریر ارتضاء علی بن‌موسی الرضا علیه‌السلام

 

اجلاسیه نظام تربیتی سپاه کربلا با محوریت نواحی غرب مازندران

 

اجتماع جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب در مرکز مازندران