همایش نهضت حسینی جامعه متعالی ستاد امر به معروف مازندران؛

مدیران دستگاه های حاکمیتی تحت رصد امر به معروف و نهی از منکر

رسانه MARADA از همایش ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران که به مناسبت هفته احیای این فریضه الهی با عنوان " نهضت حسینی جامعه متعالی " در تاریخ ۴ مرداد ماه ۱۴۰۲ با حضور مسئولین امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اداری اجرایی استان مازندران در سالن اهل بیت (ع) دفتر نمایندگی ولی فقیه استان مازندران برگزار گردید، گزارش می دهد.

به گزارش ” دیدبان انقلاب “؛ در طول این همایش که در هشتمین روز از ایام ماه محرم الاحرام ۱۴۴۵ برگزار گردیده بود، ابتدا غلامرضا عبدی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران، سپس امیرحسین عبدی، مسئول اداره تبلیغات بنیاد مستضعفان کشور و در پایان حجت الاسلام محمدرضا نصوری، امام جمعه موقت شهرستان ساری به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در بخشی از سخنانش رو به مسئولین امر به معروف و نهی از منکر ادارات و دستگاه های اجرایی استان اظهار داشت: در پی تغییرات اعمال شده در ستاد احیاء که با هدف تحول در عملیات اجرایی ستاد در عرصه های مأموریتی به منظور نظارت و کنترل بر تعالی فرهنگی اجتماعی مردم و مسئولین صورت گرفته است، دستورالعمل ها بویژه در حوزه دستگاه های مسئول به گونه ای تدوین و ابلاغ شده است که مدیران در هر دستگاه و سازمان، بصورت مستقیم مسئول عملکردها و کاستی ها سازمان تابعه، حول معروفات و منکرات در میدان فعالیت خود می باشند، به این معنی که چنانچه در دستگاهی ناهنجاری وجود داشته باشد، مسئول این ناهنجاری مستقیماً مدیر آن دستگاه می باشد.

 

غلامرضا عبدی همچنین به تشکیل گروه های بازرسی متشکل از نمایندگان ستاد امر به معروف، دستگاه قضا و نیروهای بسیج اشاره کرد و تصریح کرد: در موضوعات مختلفی که در دستگاه های اجرایی و حاکمیتی تحت رصد قرار خواهند گرفت، بهتر آن است که در صورت وجود ناهنجاری با پیش دستی، تدابیری اتخاد گردد که در بازرسی هایی که از سوی ستاد امر به معروف صورت می گیرد، اصلاحات و اقدانات پیشگریانه از قبل توسط مدیران دستگاه ها اعمال گردیده باشد.

 

عبدی به حاضرین در این همایش تأکید کرد که جساسیت امر و موارد مورد اشاره را به اطلاع مدیران ارشد در دستگاه های اداری اجرایی برسانند تا آمادگی لازم ایجاد و بعدها گلایه ای از این بابت نباشد.

 

در راستای تحقق جامعه متعالی باید مدیران و مسئولان ارشد دستگاه های اداری اجرایی مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار بگیرند.

 

دبیر ستاد امر به معروف به رویکرد علمی ستاد احیاء در پیشبرد برنامه ها در عرصه های گوناگون امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و عنوان داشت: هیئت های اندیشه ورز در سطوح گوناگون ستاد شکل گرفته که در موضوعات متنوع مأموریتی خود با مشورت نخبگان و کارشناسان و اندیشمندان عرصه های تخصصی، تدابیر در قالب راهبردها و شیوه های متناسب برای پاسخ به مسائل را ارائه خواهند نمود.

 

عبدی با ذکر این مطلب که اغلب اینگونه تعبیر و تبلیغ می شود که ستاد امر به معروف و نهی از منکر یعنی ستاد مبارزه با بی حجابی و برخی ستاد را مجموعه ای معرفی می کنند که کارش تذکر لسانی حول محور عفاف و حجاب است، ادامه داد: نظارت بر عملکرد دستگاه های حاکمیتی، اداری، اجرایی، اصناف، سازمان های مردم نهاد، شرکت های خصوصی و دولتی با هدف جلوگیری از تبعیض و بی عدالتی و احقاق حقوق عامه و اجرای صحیح قانون در تمامی سطوح به گونه ای که مطالبات به حق مردم از مسئولین و انتظارات مسئولین از مردم برای تحقق جامعه متعالی اسلامی محقق گردد از مهمترین مأموریت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که به پشتوانه ای از تاریخ، شرع و قانون تکیه دارد.

 

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مازندران به اهمیت تکمیل ساختار سازمانی بدنه ستاد و مجموعه های همکار در دستگاه های اجرایی استان و شهرستانها اشاره کرد و افزود: آموزش تخصصی امر به معروف و نهی از منکر مسئولین و مجریان طرح های اجرایی و مأموریت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر از اهم واجبات است که در دستور کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان مازندران می باشد.

 

غلام رضا عبدی حول محور حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، ضمن تأکید بر اهمیت این موضوع، به نتایج حاصل از تفاهم نامه هایی که میان ستاد و دستگاه قضا شکل گرفته است اشاره کرد و افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر، مجریان قانون و احکام الهی در جامعه می باشند که می بایست برای این منظور از امنیت و حمایت لازم برخوردار باشند و به همین منظور تدابیر لازم در سطوح بالا اتخاذ و زمینه های حمایتی مهیا گردیده است.

 

شایان ذکر است که در پایان این همایش، تنی چند از فعالان برحسته عرصه احیاء امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی استان مازندران مورد تجلیل و تقدیر واقع شدند.

 

 

گزارش تصویری : 

 

 

همایش نهضت حسینی جامعه متعالی ستاد امر به معروف مازندران / عکس

 

گزارش مرتبط :

 

 

آمران به معروف و ناهیان از منکر پیشران سیر تمدن سازی نوین اسلامی هستند

 

 

بیشتر بخوانید :

 

 

اجرای طرح های عملیاتی امر به معروف و نهی از منکر در مازندران همزمان با دهه احیاء

 

 

تصاویر پیوستی :

 

 

MARADA

NEWS AGENCY

Demanding & create hope is our identity

🔻

  •  مرکز راهبردی رسانه ای دیدبان انقلاب اسلامی

» گروه جهادی امید آفرینی و مطالبه گری

» اندیشکده حکمرانی هنر و رسانه مردّا

 

🔘