گرامیداشت روز خبرنگار؛

گردهمایی خبرنگاران مازندرانی در نوشهر از منظر خبرنگاران

رسانه MARADA از برگزاری همایش استانی روز خبرنگار که ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در سالن اجتماعات نیروی دریایی نوشهر برگزار گردید، گزارش می دهد.

به گزارش “دیدبان انقلاب” در یادداشتی از پیشکسوت رسانه ای “ناصر واحدیان” با محوریت برگزاری همایش روز خبرنگار آمده است:

عصر روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۵/۱۹ ؛ ساعت ۴عصر کلید شروع مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در سالن اجتماعات نیروی دریایی نوشهر ؛ زده شد دریک روز گرم تابستانی مرداد ماه فصلی و گرمایی که در مازندران انجیر و در  خوزستان عزیز ماه خرما پزان) است اما درسالن نیروی دریایی نوشهر همه چیز و همه کس آرام بود و همه چهره ها بشاش و خندان دوستان رسانه ای از ملاقات همدیگر خوشحال وآغوشهای گشوده و دلهای مملو از شادی و هیجان از دیدار دوستان واین شاید شاکله اصلی برگزاری چنین مراسمات در پهنه فرهنگی کلان جمهوری اسلامی ایران است .

بدلیل بعد مسافت و ایضا” گرمای هوا و شاید دیگر حواشی که موجب گردید تا برخی از اصحاب رسانه علی الرغم تمایل برای حضور دراین اجلاس سالانه متاسفانه اما نتوانستند در این مراسم حضور بهم رسانده و دستشان کوتاه از نخل بلند و نه دیدند و نه خوردند خرمای مضافتی این مراسم را که البته اگر بودند قطعا”این گردهمایی برای این دوستان نیز اما خاطره ای خوش در خاطرشان بجای میماند.

بدلیل تداخل زمانی چند برنامه و همچنین بعد مسافت استاندار محترم مازندران و تیم همراه کمی دیرتر به مراسم رسیدند که این خود در فشردگی زمانی اجرای برنامه ها بی تاثیر نبودالبته ناگفته نماند که درخلال این تاخیر غربال سالن به جنبش و دوران بیفتاد و اهالی رسانه کم کمک پارتنرهای مطلوب خویش را یافتند و درکنارشان ضمن یافتن آرامش آغاز داشتند یاد ایام کاری و خاطرات اما خوب یا کمی نچندان مطلوب را که امریست معمول و… درنهایت قرائتی چند از کلام روحبخش حق باریتعالی و ایجاد فضایی روحانی و معنوی برای شروع یک نشست خوب.

مجری محترم غربی (منظور از اهالی رسانه ای غرب مازندران) پس از یک چاق سلامتی جانانه !!! که شما پیدا می‌کردید آن هندوانه فروش را که فریاد می‌زد که ؛ جماعت بهوش باشید امسال هم چون سال‌های ماضی غرب مازندران !!!! سکاندار شده است ووو حسب روش نا منسوخ چند تن گزینش شده را برای شروع جلسه و آب شدن یخ برخی از مهمانان با تاکید بر مدیریت زمان آنهم در ۳ دقیقه!!! به فراز سالن فرا خواند که الحق چه ۳ دقیقه هایی!!! که برخی چون آن روحانی رسانه ای اجرا نمود و ایضا” در نقطه مقابلش که عبدالمهدی حق شناس مسئول خوش سیما و خوش اخلاق و متعهد بسیج رسانه استان که درست ظرف ۳ دقیقه گزارش هشت صفحه ای خود را جانمایی ؛خواندن؛ و پایان داد ؛ دمش گرم که نشان داد یک مدیر کارکشته ئیست و این پست الحق شایسته اوست و تشکری ویژه از سردار مسلمی عزیز به جهت تایید این مدیر.

 

القصه…الگزارش ؛ در کش و قوس مراسم با تمامی فراز و فرود های اما منطقی اش استاندار خوش اخلاق و صبور مازندرانی در بخشی از سخنان خود حکم حکومتی راند که هیچ مدیری حق ندارد از یک خبرنگار بدلیل بازگویی یک حقیقت مستند و مستدل شکایت نماید و اگر هم شکایتی در شرف تکوین است بهتراست هم اکنون در نطفه خاموش شود و تشویق همراه با صلوات اهالی رسانه و در ادامه سخن استاندار که اشاره به شکایت نماینده مجلس غرب مازندران از خبرنگار فارس !!!که با حواشی در نهایت ختم به خیر و صلح و صفا و رضایت منجر گردید.

و هنوز حلاوت این سازش به کام اهالی رسانه مماس نگردید که فریاد حق خواهی یکی از پیشکسوتان عزیز و گرامی برخواست که اگر این گردهمایی و این جشن سالانه مربوط به اهالی رسانه است؟؟؟ پس چرا باید اسم من از لیست تقدیر شوندگان امروز خط خورده و توجیهش این باشد که فلان کشتی گیر اسبق تیم ملی مرکز نشین بتواند اعمال قدرت نماید و حق طلبی و حق گویی پیشکسوت شهرستانی را به زور !!!! لگدمال نماید؟؟؟؟ واینجا نیز جناب استاندار متواضع و صبور ؛همراه با مدیرکل ارشاد جناب آهنگر به این پیشکسوت رسانه قول مردانه داده اند که خواست ایشان را وفق قانون همراه با نگاهی دینی و متعهدانه پیگیرشده تا حق کمافی السابق بر باطل غالب گردد.

این مراسم نیز به پایان آمد ولی حکایت همچنان باقی ماند تا اگر عمری باقی ماند در سال کاری دیگر شاهد گزارشی دیگر باشیم و ناگفته نماند که در خروجی سالن نگاه من تلاقی داشت به پیشکسوتان بالای ۷۰ سال !!!! و من جزء ادای احترام و تعظیم تمام قد برای این عزیزان راست قامت و باوقار کاری دیگر نتوانستم انجام دهم و امید وارم مرضی رضای حق ان شاالله بوده باشد.

صرف شام رسانه ای آخرین آزمون مطلوب بود که تقریبا”《نه 》بلکه کاملا” (آری) همه از آن موفق بیرون آمدند و این شام آخر را که نظاره میکردی ؛ ناخواسته بیاد تابلو معروف شام آخر مسیح (س) به زهنت متواتر میشد و در آخر قصه مراسم تجلیل روز خبرنگار امسال مازندران در غرب استان درشهر زیبای نوشهر به پایان رسید اما حکایت همچنان باقی است…..

انتهای پیام ./.

 

قطعه ویدئویی :

 

 

 

گالری تصاویر :

 

 

گرامیداشت روز خبرنگار ۱۴۰۲ در نوشهر / عکس

 

 

 

پی نوشت از مهدی پورعرب :

 

ما به احترام اینکه یک روز به ما خبرنگاران تعلق دارد رنج سفر را به جان خریدیم و در آیین گرامیداشت روز #خبرنگار حضور پیدا کردیم؛
اما از روز گذشته تاکنون به قدری آزرده خاطریم و خواستیم این برنامه کسل کننده و تقدیر هایی که صورت گرفت و بسیار مهندسی شده بود!؟ را فراموش کنیم، نتوانستیم!
برادر عزیز که در جایگاه ارزشمندی خدمت می کنید،شما یا جایگاه رفیع رسانه را نشناختید و یا خبرنگار را را ساده فرض کرده و در زمره برخی مشاغل پیش پا افتاده به حساب آوردید!

نحوه سین برنامه، سخنرانی های کسل کننده، ارائه گزارش عملکرد شبیه هفته دولت….!
و حتی نحوه اداره برنامه توسط مجری منتسب به خانه مطبوعات بنفش پوش اصلاحاتی ها…..!
آخر برادر، کجای کشور سراغ دارید اعضای #خانه_مطبوعات و #بسیج_رسانه( که دارای جایگاه ارزشمندی است) در برابر قشر فرهیخته اصحاب رسانه و صاحبان قلم، خودشان را در لیست تقدیر ها قرار دهند و بالای سن از دست استاندار محترم و مسئولین لوح تقدیر و جوایز دریافت نمایند؟!

دوستانی به عنوان بسیج رسانه و حتی پیشکسوت، در ارزیابی غیر کارشناسی، مورد تقدیر قرار گرفتند که سابقه ای کمتر از ۱۰_ ۲۰ سال در عرصه رسانه و خبر داشتند و عزیزان دیگر که بیش از ۳۰ سال عمر خود را در راه خدمت و ایفای رسالت خطیر خبرنگاری و روزنامه نگاری صرف کردند، نه تنها امسال ؛ بلکه در سال‌های گذشته نیز دیده نشدند!؟

بسی جای شگفتی و سوال و تأمل داشت برنامه روز گرامیداشت #خبرنگار ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۲ ….

“شرح این هجران و این خون جگر
این زمان بگذار تا وقت دگر……..”!

 

بیشتر بخوانید : 

 

 

جبهه رسانه ای آشفته از خبرنگارانِ روز خبرنگار

 

MARADA

NEWS AGENCY

Demanding & create hope is our identity

🔻

  •  مرکز راهبردی رسانه ای دیدبان انقلاب اسلامی

» گروه جهادی امید آفرینی و مطالبه گری

» اندیشکده حکمرانی هنر و رسانه مردّا