رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران؛

برخورد با بی حجابی با شناسایی علت ها و سرچشمه ها

رسانه MARADA / مسئول نظارت و برقراری امنیت هر نطقه ای در جغرافیای جمهوری اسلامی، نیروهای امنیتی و انتظامی هستند و در واردی که شهرک ها یا برخی مناطق خوش نشین از این امر تخطی می کنند باید موارد تحت رصد باشد تا روشن شود، دلایل آن چیست و آیا مانع قانونی وجود دارد یا از روی سهل انگاری و کوتاهی مواردی اینچنینی صورت گرفته است؟ چراکه نباید نقطه ای از نظارت نیروهای انتظامی و امنیتی دور بماند. 

به گزارش “دیدبان انقلاب” از مرکز مازندران؛ جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران روز شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ با حضور حضرت آیت الله محمدی لائینی ( رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران و نماینده معزز ولی فقیه در استان مازندران ) و جناب حجت الاسلام دکتر طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان مازندران برگزار گردید.

در بخشی از این نشست تخصصی، آیت الله محمدی لائینی ضمن تبریک هفته دولت به دولت مردان از رییس جمهور محترم تا وزرا و استانداران و تمامی بدنه خدوم دستگاه های اجرایی دولتی و خوش آمد گویی به جناب آقای حجت الاسلام دکتر محمد حسین طاهری آکردی، دبیر محترم ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، با تأکید بر این موضوع که باید در موضوع برخورد با منکرات و ترویج معروفات به سرچشمه های مسائل و علت ها توجه کنیم و مبارزه با علت ها را در اولویت برنامه ریزی ها قرار دهیم، اظهار داشتند: در مسیر مبارزه با سرچشمه بدی ها که خود علت بسیاری از معضلات امروز ما هستند، به خودی خود، معلول ها که زاییده ی علت ها هستند از بین خواهند رفت.

 

 

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به این موضوع که در مبارزه با بد حجابی و بی حجابی باید به سه عامل اساسی توجه ویژه نماییم، عنوان داشت:

در درجه اول باید با سازمان ها یا تشکیلات هایی که اشاعه دهنده ی منکرات هستند و به بی عفتی ها و فحشاء و دهن کجی به اعتقادات و قوانین دامن می زنند توجه نماییم.

دومین مسئله این است که با مدیران و مسئولان و کارمندان و دست اندرکاران بدنه دستگاه های اداری و اجرایی و مؤسسات وابسته، بانک ها، آموزشگاه ها و بویژه مدارس غیر دولتی و کلیه سازمان های دارای مجوز فعالیت که مسبب اشاعه بی فرهنگی و ابتذال هستند بپردازیم و برخورد نماییم.

سومین مسئله نیز شناسایی و برخورد با تولید کنندگان البسه و پوشاکی که مروج سبک زندگی تهدید کننده فرهنگ غنی ایرانی اسلامی هستند می باشد، یعنی همان هایی که مرکز تولید تا توزیع را در این چرخه بر عهده دارند که بی شک سازمان وسیع و عریض و طویلی باید باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به اینکه انبوه مدل های البسه و آرایش روی مانکن ها در ویترین مغازه ها و تعدد زاید الوصف پت شاپ ها یا همان فروشگاه های حیوانات به اصطلاح خانگی، چه ضابطه ای دارند، اظهار داشت: باید یقه اصناف و ادارتی مانند صنعت و معدن و تجارت که سئول نظارت بر این واحدها هستند و مدیران عالی و دانی دستگاه های مربوطه را بگیریم تا رسیدگی به این موارد در دستور کارشان قرار گیرد.

 

آیت الله محمدباقر محمدی لایینی با اشاره به ممانعت هایی که در برخی مناطق خوش نشین و شهرک های ساحلی برای ورود نیروهای انتظامی ایجاد شده است، عنوان داشت: مسئول نظارت و برقراری امنیت هر نطقه ای در جغرافیای جمهوری اسلامی، نیروهای امنیتی و انتظامی هستند و باید این گونه موارد تحت رصد باشد تا روشن شود اگر چنین مسائلی به واقع وجود دارد، دلایل آن چیست و آیا مانع قانونی وجود دارد یا از روی سهل انگاری و کوتاهی مواردی اینچنینی صورت گرفته است؟ چراکه نباید نقطه ای از نظارت نیروهای انتظامی و امنیتی دور بماند.

 

محمدی لایینی، رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران در پایان سخنانش با اشاره به این موضوع که باطن مردم و مملکت ما ولایی و عاشورایی است افزود: البته این یک واقعیت است که بسیاری از افراد تحت تأثیر جمع قرار می گیرند و ما باید مراقب این امر باشیم که در جامعه جمعیتی بوجود نیاید که الگوی بدی برای فرد به فرد افراد سالم و فرزندان خانواده های معتقد جامعه شوند.

 

مشاهده گالری تصاویر مرتبط : 

 

جلسه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در مازندران / عکس

 

بیشتر بخوانید :

 

 

جلسه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در مازندران

 

 

مردم از وضع موجود بی حجابی‌ و ناهنجاری‌ها به شدت گلایه دارند

 

 

مسئولان و قانونگذاران از خواب غفلت بیدار شوند / در همایش عفاف و حجاب ستاد امر به معروف مازندران عنوان شد

 

 

 

برنامه نسیم انس با قرآن با حضور چهره های قرآنی مازندران

 

 

مهمترین مولفه استحقاق یک جامعه برای پیشرفت است/ از حوزه و دانشگاه توقع میرود در وحدت پیشگام باشند

 

 

🔻

مرکز راهبردی دیدبان انقلاب

🔻

گروه جهادی مطالبه گری و امید آفرینی

اندیشکده تحریک فکر مردّا

🔻

Demanding & create hope is our identity 🟥🟥 مطالبه گری و امید آفرینی، هویت ما است 

🔻

MARADA NEWS AGENCY

🔘