حفاظت از محیط زیست مازندران در بدترین شرایط اقلیمی، اقتصادی و سیاسی؛

دادستان نمونه کشور در حوزه محیط زیست را بشناسید

رسانه MARADA از تقدیر همزمان دادستان کل کشور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از محمد کریمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز و استان مازندران؛ بدلیل اقدامات شاخص در حمایت و حفاظت از محیط زیست خبر می دهد.

به گزارش دیدبان انقلاب؛ در نشست معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با دادستان های کل کشور که با حضور حجت‌الاسلام محمد موحدی آزاد، دادستان‌کل کشور برگزار شد، از محمد کریمی دادستان مرکز استان مازندران بدلیل اقدامات شاخص در حمایت و حفاظت از محیط زیست، علی الخصوص صدور دستورات قضایی مناسب در برخورد با متخلفین و متعرضین به محیط زیست و واحد‌های صنعتی آلاینده و برخورد با واحد‌های غیرمجاز، تقدیر شد.

 

در این جلسه که بصورت وبیناری برگزار شد و محمد کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران و دکتر عطااله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور گفت: حضور در این سازمان پیام اهتمام برای حفاظت از محیط زیست و سلامت جامعه و حفظ همه موجودات که حق حیات دارند را  می رساند و ما باید به تکالیف خود در این زمینه بهتر عمل کنیم.  

 

موحدی آزاد ادامه داد: از بین بردن زمین کشاورزی باعث از بین بردن نسل انسان است، طبیعت در اسلام از اهمیت زیادی برخوردار است و حفاظت از طبیعت کاری بسیار مهم است  و ما در این دنیا موقت هستیم و مالک اصلی خداست و خداوند امر کرده که از طبیعت نگهداری کنیم.  

 

وی گفت: از طبیعت و محیط زیست خوب مراقبت نکرده و خوب و به موقع کاری انجام نداده‌ایم. باید مهندسین و کارشناسان در منطقه باشند و با مسائل به صورت عملی برخورد کنند و ببینند که چگونه از زمین استفاده می شود. چند درصد از کارشناسان به میان مردم می‌روند؟ باید با تخلفات درست و به موقع برخورد شود.  

 

دادستان کل کشور افزود: از طریق دانشگاه علوم قضایی پیگیر اضافه شدن واحد محیط زیست به دروس این دانشگاه هستیم تا بتوانیم رویکردی مطابق با شرایط روز داشته باشیم و دادستانی در این زمینه مطالبه‌گر است و اهل کوتاه آمدن و معامله نیستیم. ما در راه انجام دادن وظیفه تعامل داریم. 

 

وی بیان کرد: با  تخلفات داخلی دستگاه ها هم باید برخورد شود. دستگاه قضائی پیش قدم در برخورد با تخلف درون سازمانی است که این کار اعتبار سازمان را بالا خواهد برد و ما برای همراهی، همکاری و ارائه خدمت بهتر در کنار سازمان‌ها هستیم.  

 

علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز گفت: امروز مطالبه مردم درخصوص محیط زیست بسیار بالاست و مردم محیط زیست سالم را از ما طلب می‌کنند در حالیکه مردم در این حوزه بسیار جلوتر از ما حرکت می کنند.   

 

او با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه «مساله محیط زیست، مساله این دولت و آن دولت نیست، مساله تجملاتی و تزیینی نیست و مساله درجه یک است»، گفت: ما در دولت مردمی با توجه به ضرورت عمل به جهاد تبیین، لازم است در مورد آمار و ارقام اقدامات صورت گرفته مردم را به در جریان فعالیت های انجام یافته قرار دهیم.  

 

سلاجقه با اشاره به اینکه در بعد ملی و بین المللی اقدامات مهمی انجام یافته است، تاکید کرد: در بعد آلودگی رودخانه ارس، گردوغبار و استفاده بی‌رویه از آب‌شیرین‌کن‌ها توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس، سازمان حفاظت محیط زیست ورود کرده است و از شما تقاضا دارم که دادستانی نیز در سطح بین‌المللی به این مسائل ورود کند.  

 

معاون رییس جمهور تأکید کرد: ما در بدترین شرایط اقلیمی، اقتصادی و سیاسی دنیا مدیریت محیط زیست کشور را به‌ عهده گرفته ایم و هدف غالب تحولات در دنیا جمهوری اسلامی است اما خوشبختانه گام های خوبی در کشور در حال انجام است.  

 

گالری تصویری :

 

 

بیشتر بخوانید :

 

 

پافشاری در عزل و نصب مدیران از سوی نمایندگان مجلس نوعی هجمه به استقلال قوا است

 

آثار زیست محیطی باطله های زغال سنگ البرز مرکزی

 

گونه های در معرض انقراض حیات وحش مازندران

 

جایگاه پیوست رسانه ای دستگاه ها در مقایسه با نیاز جامعه مردم سالار

 

دیدبان انقلاب

گروهی است جهادی و مرکزی است راهبردی رسانه ای

که با محوریت تحریک فکر، امید آفرینی و مطالبه گری که بصورت مستقل و آتش به اختیار فعالیت می نماید.

🔻

MARADA NEWS AGENCY

🔻

Demanding & create hope is our identity 🟥

🟥 مطالبه گری و امید آفرینی، هویت ما است