سردار مسلمی در بازدید از اردوهای راهیان نور مازندران؛

درمان دردهای جامعه با اکسیر شفابخش وجود شهدا

همزمان با برگزاری اردوهای راهیان نور استان مازندران، رسانه MARADA از حضور سردار سیاوش مسلمی، فرماندهی سپاه کربلا مازندران در بازدید از یادمان ها و اردوگاه های زائر پذیر مناطق عملیاتی جنوب کشور، گزارشی تصویری ارائه می نماید.

به گزارش دیدبان انقلاب، سردار مسلمی ” فرمانده سپاه کربلا ” با حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور، ضمن بازدید از یادمان شهدای فتح المبین، اردوگاه شهید جعفرزاده، یادمان شهدای هفت تپه، مقر اصلی لشگر ویژه ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس، اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر و یادمان شهدای عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندکنار استان خوزستان، دیداری صمیمی با خادمان شهدا، زائرین مازندرانی، راویان و اقشار مختلف مردم حاضر در اردوهای راهیان نور و دست اندرکاران این حرکت بزرگ فرهنگی بصیرتی در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس داشت.

 

بازدید سردار مسلمی از اردوهای راهیان نور مازندران / عکس اسفند ۱۴۰۲

 

فرمانده سپاه کربلا با خادمین شهدای اردوگاه شهید جعفرزاده مازندران در خوزستان دیداری صمیمی داشت و از تلاش ها و مجاهدت های خالصانه آنان تقدیر و قدردانی به عمل آورد.

 

سردار مسلمی، در جمع خادمین شهدای اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک گفت: از همه برگزارکنندگان این نمایش عظیم معنوی راهیان نور تقدیر و تشکر می کنم به خصوص از شما خادمین شهدا که خالصانه و جهادی در یک چنین فضایی حضور پیدا کرده اید و با رفتار و گفتار و عملتان منش شهدا را بیان می کنید و این خیلی ارزشمند است.

 

فرمانده سپاه کربلا : امروز هیچ اکسیر و هیچ دارویی شفابخش تر از اکسیر وجود شهدا نیست که بتواند جامعه ما را سامان ببخشد

 

سردار مسلمی یکی از مهم ترین دلایل ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی و انسانی را دورشدن از ارزش های دینی و فرهنگ ناب ایثار و شهادت برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز هر کسی با شهدا انس بگیرد برنده واقعی در این دنیاست و خوشا به سعادت خانواده شهدا که کسی را دارند در آخرت شفاعتشان را بکند

 

فرمانده سپاه کربلا تصریح داشت : به برکت شما و همه دست اندرکاران در سال گذشته یازده هزار نفر اعزام به راهیان نور داشتیم. امسال به برکت حرکت های جهادی و اقدامات همه دست اندرکاران جهادی تا هم اکنون ۱۳ هزار نفر در اردوی راهیا نور حضور پیدا کردند ان شالله تا پایان ۱۹ اسفند شانزده الی هفده هزار نفر به این مناطق سفر خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه حضور در این مکان ارزشمند و معنوی به جز طلبیدن شهدا چیزی نیست، افزود: شهید سلیمانی از خدا خواسته بود که انقدر درگیرش کند که حتی فکر گناه هم نکند شما قدر خودتان را بدانید که اینجا دائما مشغول خدمت هستید و اصلا فکر گناه نمیفتید چه برسد به اینکه گناه کنید.

 

سردار مسلمی “فرمانده سپاه کربلا” ضمن بازدید از یادمان شهدای هفت تپه طی مصاحبه ای گفت:یادمان هفت تپه قدمگاه تعداد زیادی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و همچنین لشکر همیشه پیروز ۲۵ کربلا است که یادآور خاطرات بسیار زیادی از شهدای عزیزی است که هر یک از رزمندگان از این ها به ذهن و یادگار دارند.

 

فرمانده سپاه کربلا گفت: امروز برما امر واجب و فرض قطعی است که بتوانیم این یادمان را به برکت شهدای عزیزی همچون شهید بلباسی و شهیدکابلی احیا کنیم.

 

وی با اشاره به این که این یادمان توسط پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت برقرار شده و زحمات زیادی در این یادمان کشیده اند، افزود: هرساله تعداد زیادی از مردم ولایتمدار استان مازندران در یادمان هفت تپه که هم اکنون مزار دو شهید خوشنام را هم در این یادمان داریم، حضور پیدا می کنند و یک شرایط معنوی خاصی در این منطقه حاکم است .

 

سردارمسلمی از زحمات خالصانه خواهران و برادرانی که در این منطقه از یادمان های شهدا حضور داشتند تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: امروز توفیق حضور در این مکان را پیدا کردیم، برای زیارت قبر مطهر شهدای گمنامی که در اینجا به یادگار مانده و هم استفاده از فضای معنوی حاکم بر این سرزمین و همچنین برای تفقد از عزیزانی که در اینجا در حال خدمتگزاری هستند تحت عنوان خادمین شهدا.

 

سردار مسلمی “فرمانده سپاه کربلا” با حضور در اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر با خادمین الشهدای مازندرانی دیدار و از زحمات آنان قدردانی کرد.

 

فرمانده سپاه کربلا در جمع خادمین الشهدا گفت: قطعا شما به اثر کار خودتان پی برده اید که این راه را انتخاب کرده اید و در این مسیر قرار گرفته اید و این راه، راه سعادتمندی و عاقبت بخیری است.

 

سردار مسلمی با بیان اینکه شهدا شما را انتخاب کردند، افزود: قطعا نصیب هرکسی نمی شود در این مسیر قدم بگذارد شهدا شما را طلبیدند که امروز بعنوان خادم زائرین شهدا هستید.

 

وی ضمن تشکر از همه دست اندرکاران، تصریح کرد: از برادر بزرگوار سرهنگ مجیدی ک مسئولیت اعزام راهیان نور استان را به عهده دارند و برادر صادقی و همه همکاران در مجموعه اردویی استان و مسئولین خادم الشهدایی ک در شهرستانها هستند و آقای اسدی و همکارانشان که مقدمات کار و فضا را هماهنگ می کنند که زائرین در یک فضای معنوی خوب، بدون دغدغه بتوانند آشنایی با شهدا داشته باشند و بهره گیری از فضای معنوی در یادمانها نصیبشان شود.

 

فرمانده سپاه کربلا گفت: راهیان نور یعنی سرزمین انسان سازی به واسطه روح حاکم بر این یادمان ها که روح شهداست. وجب به وجب که آغشته به خون شهداست و بنابراین مقدس است و این قداست باعث می شود یک معنویت خاصی در این مناطق حکم فرما بشود و به واسطه این فضا هرکسی در اینجا قرار بگیرد تحت تاثیر قرار می گیرد.

 

وی از افراد متحول شده در مناطق جنگی یاد نمود و گفت: حتما افرادی را که روز اول آمدند اما در روز اخر متحول رفتند را دیده اید، برای چه چیزی این تحول به وجود آمد؟! چون تحت تاثیر فضای معنوی قرار گرفتند و یک دگرگونی جدیدی برایشان شکل گرفته و رفتارشان عوض شده در واقع به خودشان بر گشتند، به خود اصلی، تحت تاثیر فضای حاکم بر این مناطق.

 

سردارمسلمی نقش خادمین شهدا را برجسته شمرد و عنوان داشت: هریک از این زائرانی که اینجا می آیند در یک فضای خاصی شاید برایشان غریبه باشد وقتی یک جوانی اینها را سازماندهی میکند اسفند دود میکند پذیرایی میکند و…

 

وی از شهید بلباسی گفت: در اردوهای جهادی و در اردوگاه های راهیان نور از حرکات و رفتارهای شهید بلباسی می گویند، این شهید با رفتارش و با عملش خیلی از پیام ها را رسانده و لذا کار شما خیلی با ارزش است.

 

فرمانده سپاه کربلا افزود: شهدا دستشان باز است و در همه جا حضور دارند و قطعا به ما کمک میکنند و خوش به سعادت شما که بعنوان خادم الشهدا خدمت میکنید.

وی در پایان از همه خادمان الشهدا که خاضعانه و خالصانه تلاش می کنند و برای زائران شهدا خدمتگزاری می کنند تقدیر و تشکر نمود و از درگاه احدیت قبولی اعمالشان را خواستار شد.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

 

 

برنامه های اردویی راهیان نور و پیشرفت سپاه کربلا

 

 

جلوه هایی از اردوی دانش آموزی راهیان نور و پیشرفت مازندران

 

مشق ایثار و مقاومت در راهیان نور دانش آموزی مازندران / صوت + عکس

 

 

خادمین شهدای مازندرانی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند