ستاد گرامیداشت هفته مازندران بخش کلیجان رستاق؛

همایش نکوداشت هفته مازندران در بالاهولار کلیجان رستاق ساری / روز ملی مازندران مایه تقویت همدلی و نشاط اجتماعی

ستاد گرامیداشت هفته مازندران در بخش کلیجان رستاق شهرستان ساری، به همت اهالی روستای بالاهولار همایش بزرگ نکوداشت روز ملی مازندران را در تاریخ بیستم آبان ماه ۱۴۰۱ در زمین ورزشی سردار شهید سید منصور نبوی روستای بالاهولار در حالی برگزار کردند که حضور مدیران استانی و شهرستانی در کنار همراهی و میزبانی خوب مردم پر از شور و شوق منطقه بسیار پر رنگ بود.

💠

به گزارش “مردا”؛ سید مرتضی محمدی دهیار روستای بالا هولار در مصاحبه با خبرنگار اعزامی مرکز رسانه ای دیدبان انقلاب به این جشن بومی محلی با اشاره به اینکه چنین مراسمی به مناسبت روز ملی مازندران برای اولین بار در منطقه کلیجانرستاق و روستای بالا هولار برگزار گردیده اظهار داشت: هدف مسئولین و اهالی منطقه از برپا داشتن چنین برنامه هایی، تقویت روحیه همدلی و نشاط اجتماعی با نگاه به اشتراکات و ذخیره های فرهنگ بومی محلی می باشد. وی همچنین با اشاره به ظرفیت های اقلیمی و هنرهای گوناگون و محصولات و تولیدات مردم منطقه افزود: یکی از مهمترین راه های جذب گردشگر، احیاء و پویا نگاه داشتن فرهنگ و سنت های محلی می باشد که جاذبه های منطقه را برای گردشگران افزایش می دهد.

 

محمدی ادامه داد: این مراسم نکوداشت در سطح بخش کلیجانرستاق با مشارکت مردمی و هماهنگی های میان چند دهیاری با بخشداری کلیجانرستاق و حوزه مقاومت بسیج خاتم الانبیا (ص) به اجرا درآمد.

 

دهیار روستای بالاهولار به جمعیت ۲۵۰ خانواری این روستا اشاره کرد و گفت: اگر حمایت مسئولان امر را در کنارمان داشته باشیم این اراده در مردم منطقه وجود دارد تا با راه اندازی اقامتگاه های بومی و تقویت مشاغل جنبی، پذیرای گردشگران باشند و هر سال هم به همین مناسبت، همایش روز ملی مازندران را برگزار نمایند و این می تواند زمینه خوبی برای توسعه و آبادانی و اشتغالزایی منطقه را فراهم آورد.


 

گزارش تصویری جامع این همایش که نمادی از فرهنگ بومی محلی دیار علویان را تداعی می نمود، ذیلاً قابل مشاهده می باشد:

⬇️ 👇 ⬇️

همایش نکوداشت هفته مازندران در بالاهولار کلیجان رستاق ساری / روز ملی مازندران مایه تقویت همدلی و نشاط اجتماعی


 

⬇️ گزارش ویدئویی ⬇️

همایش نکوداشت هفته مازندران در بالاهولار کلیجان رستاق ساری / ویدئو

⬇️ پیشنهاد مطالعه ⬇️

بالاهولار تکه ای گم شده از یاقوت سبز شمال ایران

 

گنجینه فرهنگ بومی محلی مازندران را بشناسید