ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران؛

جلسه ستاد عالی امر به معروف و نهی از منکر مازندران

مردّا Marada از نشست عالی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گزارشی تصویری ارائه می دهد.

به گزارش “دیدبان رسانه ای انقلاب” از ساری؛ جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران، روز دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ با حضور اعضاء اصلی این ستاد و به ریاست آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار گردید.

 

دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای موازین شرعی عفاف و حجاب

 

آیت الله محمدی لائینی در ای جلسه، اظهار داشت: مسئولان در ایام تعطیلات پیش رو و مسافرت‌های نوروزی اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه در این بخش را مطمح نظر قرار دهند.

آیت الله محمدی لایینی با بیان اینکه مازندران و مردم آن به خونگرمی و مهمان نوازی شهره هستند، تصریح کرد: البته باید برنامه ریزی شود که هم گردشگران و مهمانان از مسافرت شان لذت ببرند هم موازین دینی و اسلامی فرهنگ بومی این خطه رعایت شود.

امام جمعه مرکز مازندران به تلاقی ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان اشاره و افزود: همزمانی عید باستانی نوروز و ماه مبارک رمضان مسئولیت مدیران را سنگین‌تر کرده و همه مسئولین می‌بایست با بررسی همه جانبه امور برای این دو رویداد مهم تصمیم گیری کنند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران اظهار داشت: آحاد مردم به ویژه دستگاه‌های اجرایی با توجه به در پیش بودن عید نوروز و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان موظف به اجرای موازین شرعی و قانونی در بخش‌های مختلف به خصوص در حوزه عفاف و حجاب هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: از مسافران انتظار می‌رود حرمت شهر میزبان را نگه دارند هم در زمینه حجاب و هم در زمینه نگهداری حرمت ماه مبارک رمضان.

گفتنی است در این جلسه که با حضور مدیران و اعضای اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد، پیرامون مسائل فرهنگی، امنیت فرهنگی و برنامه ریزی‌های انجام شده در این حوزه ها، بحث و تبادل نظر شد.

 

رعایت قوانین عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی ضروری است

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در این جلسه ضمن گلایه از برخی مدیران که نسبت به فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در مقام اجرا اهتمام لازم را ندارند، عنوان کرد: مطالبه ستاد از دستگاه‌ها و در راس از مدیران آن رعایت قوانین مربوط به عفاف و حجاب در تمام ایام سال به ویژه در هنگام سفر‌های نوروزی است که انتظار می‌رود مورد توجه دستگاه‌های اجرایی باشد.

محمدی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات روز که مورد مطالبه عده کثیری از مردم متدین جامعه است رعایت قوانین، مقررات و دستورالعمل‌ها در حوزه عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی و اصناف و بازار می‌باشد، گفت: در این جلسه تاکید شد کلیه دستگاه ها، نهاد‌ها و واحد‌های تولیدی و خدماتی و صنفی از قوانین موجود در این بخش تمکین کنند.

وی به بخشنامه فوری حجاب وزارت کشور که به کلیه استان‌ها ابلاغ شده اشاره و تصریح کرد: براساس آموزش و دقتی که مدیران در اجرای قانون دارند، دیگر جای هیچ توجیهی نیست و اگر چنانچه شئونات اخلاقی و اداری در دستگاه‌ها رعایت نشود، مسئولیت مستقیم بر عهده مدیر مجموعه مورد نظر است و باید پاسخگو باشد.

این مسئول با بیان اینکه در صنوف و بازار هم دقیقا چنین منطقی پیگیری می‌شود و مالک واحد صنفی مسئول عدم رعایت قانون عفاف و حجاب است، گفت: لازم است که متدینین و دغدغه‌مندان بدانند که بخش مردمی و تشکل‌های احیاگر تخصصی در این حوزه فعال و بر وظایف خود آگاه هستند و نظارت‌های محسوس و نامحسوس را بر اساس دستورالعمل‌های قانونی انجام می‌دهند و گزارش اقدامات را به مراجع ذیصلاح منعکس خواهند نمود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در پایان عنوان داشت: تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان وظایف همه را سنگین کرده، امیدواریم به کمک مردم و نهاد‌های مسئولیت پذیر از جمله فراجا، بسیج و همچنین حمایت‌های قضایی دادستانی و دستگاه قضا و امامان محترم جمعه هر شهرستان بتوانیم فضای مناسبی را برای شهروندان و مسافران تدارک بببینیم.

 

🔻گزارش تصویری🔻

گزارش تصویری نشست عالی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران / اسفند ۱۴۰۱

 

┄┅┅┅┅❀🇮🇷❀┅┅┅┅┄

 

Marada news, Movies and views


🔘

🆔 مردّا را در ایتا دنبال کنید:

🔰


https://eitaa.com/marada

🚧گروه جهادی مطالبه گری مردّا

📡 مرکز رسانه ای دیدبان انقلاب